Klacht Gazelle: Na 2,5 jaar is een gouden accu waardeloos en ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

A.G. Huisman

Mijn fiets is 2,5 jaar oud en heeft ongeveer 2500 km op de teller gestaan. Het betreft een Gazelle miss Grace. Ik heb deze in augustus 2016 gekocht bij fietswinkel.com. De accu heb ik opgewaardeerd naar een Gouden accu. Nu is de accu zo slecht dat ik nadat ik de accu heb opgeladen zo'n 20 kilometer er mee kan fietsen. Dan moet hij worden opgeladen. De fiets heeft altijd binnen gestaan en er is dus weinig mee gefietst. Bij de laatste onderhoudsbeurt kon de fietsenmalen niet eens de accu meer doormeten. Hij is gewoon stuk.
En toen begon de ellende met het doorverwijzen en opvragen van gegevens. Ik werd eerst van fietswinkel naar gazelle verwezen. Zij gaven aan dat ik eigenlijk bij Fietswinkel moet zijn, maar dat vonden ze vervelend dus zouden de klacht zelf oppakken. Na allerlei verzoeken tot het inleveren van gegevens komen ze na vier weken met het antwoord wij kunnen niets doen ga maar naar fietswinkel.
Ondertussen ben ik weer terug bij fietswinkel die mij dezelfde gegevens opnieuw lieten opsturen en ook tenminste vier weken lieten wachten met het geven van antwoord. Nadat ik weer contact met hem opgenomen kreeg ik gisteren een bericht dat ze niet over wilde gaan tot vergoeden, omdat Gazelle een bonnetje mist van de eerste onderhoudsbeurt van de fiets. Er wordt volledig voorbij gegaan aan het feit dat een fietsaccu niet naar 2,5 kapot hoort te gaan en dat het wellicht daarom een reden is om coulance toe te passen. Ik ben ruim 8 weken, vele mails en telefoontjes verder en de conclusie is dat de winkel zich beroept op een overleg van een bonnetje. Conclusie naar 2,5 jaar moet ik 500 euro betalen voor een nieuwe accu, waarvan ik niet de garantie kan krijgen dat hij dan wel ruim vier jaar kan meegaan.

Ik hoef geen nieuwe accu, maar ik stel voor dat gazelle de helft betaalt.

Gazelle
    Beste meneer/mevrouw Huisman,

Wat vervelend om te lezen! Heeft u voor mij een ticketnummer?

Silke Wanders
    A.G. Huisman
    Het ticketnummer is 323658.
    A.G. Huisman
    Komt er weer een nieuwe reactie nu mijn ticket nummer bekend is?
    Gazelle
    Beste A.G. Huisman, ik had u een privé bericht gestuurd. Het ticketnummer klopt helaas niet. Mag ik anders telefonisch contact met u opnemen?

Groeten Silke

Ook een klacht indienen over Gazelle?