Klacht Gazelle: Service is ver te zoeken bij Gazelle Nederland!

rrom5656

Ruim 3 jaar geleden heb ik met een goed gevoel een Gazelle fiets gekocht met een elektrische motor. Mijn voorkeur voor merk ging uit naar Gazelle, omdat Gazelle naar mijn weten goed aangeschreven stond als fietsmerk met een goede klantenservice.

Na 1 jaar en 5 maanden moest helaas mijn motor vervangen worden, dit werd keurig netjes geregeld door de fietsenexploitant waar ik de fiets gekocht had, echter gaf deze vriendelijke meneer wel aan dat Gazelle hier een beetje moeilijk over deed. Al met al werd mijn fiets binnen de garantie gerepareerd.
1 jaar en 4 maanden daarna vertoonde de elektrische motor echter weer precies hetzelfde defect! Ook toen ben ik weer terug gegaan naar de winkel om onder garantie de motor te laten maken. Dit was echter niet mogelijk, omdat de fabrieksgarantie van de fiets (24 maanden) helaas afgelopen was. Gazelle kwam met het voorstel om de motor voor de helft van de prijs te leveren, waar ik natuurlijk niet mee akkoord ging, omdat ik er vanuit mag gaan dat een gerepareerde motor langer dan 1 jaar en 4 maanden meegaat. Frappant was natuurlijk ook dat de motor na precies dezelfde tijd het weer begaf (+/- 1 jaar en 5 maanden). Ik ben daarom ook niet meer zeker van een betrouwbare motor, ook al zou ik deze voor de helft van de prijs laten maken. Daarbij komt, dat volgens de wet van non-conformiteit ik er vanuit mag gaan dat van een fiets van ruim 1900 euro de motor langer mee moet gaan dan 1 jaar en een paar maanden.

Ik besloot hierdoor toch maar Gazelle op te bellen en de mevrouw aan de andere kant van de telefoon vertelde mij dat op een nieuwe motor standaard 2 jaar fabrieksgarantie zit, mits er voor betaald wordt. Zij zei mij dat wanneer ik bijvoorbeeld 20 euro had betaald voor de eerste nieuwe motor, ik weer twee jaar garantie zou hebben gekregen. Het moet niet gekker worden!?!

Ik heb verscheidene mails en brieven naar Gazelle gestuurd, maar op geen van allen heb ik hier geen bevredigend antwoord op gekregen. Waar ik dus zou denken dat Gazelle een prima klantenservice heeft vind ik dus echter de hond in de pot.

Ik verwacht graag nu wel een antwoord van Gazelle.

Ik verwacht dat Gazelle misschien via deze manier mij toch kan helpen met een passende oplossing in de vorm van bijvoorbeeld een nieuwe gratis motor of een andere fiets, want eigenlijk heb ik zoals eerder gezegd geen vertrouwen meer in dit product.

Gazelle is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Gazelle?