Klacht Geas Energiewacht: Niet nakomen van beloftes en totaal gebrek aan inzet voor de klant.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 543913
Gebruiker
Chr. vd Bos
Datum
1 reactie

Details

Klacht

In 2020 een installatie Ventilatie/CV/Warmtepomp door GEAS (onderdeel van Essent) laten installeren. Toen het kouder werd maandenlang geen verwarming en/of warm water gehad. Toen dat eindelijk werkte, bleek de warmtepomp niets bij te dragen.
Mijn energieleverancier heeft ons maandbedrag zelfs met 78 euro verhoogd!!
En dat in een huis met energiecertificaat A!
GEAS beloofde samen met de leverancier van de warmtepomp (ITHO Daalderop) de hybride installatie werkend te maken,
Na die belofte NOOIT meer iets van GEAS gehoord.
Na in gebreke stelling willen ze hooguit de warmtepomp er uit halen en vergoeden mits ik mijn subsidie aan hen doorgeef!
Daar hebben ze totaal geen recht op!
En dat voor een bedrijf waar ik vertrouwen in had!

Gewenste oplossing

Als de warmtepomp in mijn huis (NB met energie certificaat A!) eindelijk een besparing gaat opleveren.
Geboden oplossing
Deze klacht is totaal niet opgelost. In juli 2020 heeft GEAS bij ons een hybride installatie geïnstalleerd (ruim 6000 euro) bestaande uit de combinatie Ventilatie/Warmtepomp/CV. Na weken geen verwarming en maanden geen warm water zijn die storingen opgelost, maar de warmtepomp heeft tot op heden NIETS bijgedragen en kan dat ook niet volgens monteurs die kwamen kijken a.g.v. een foutieve installatie. GEAS biedt alleen aan de warmtepomp te verwijderen (waarbij zij mijn subsidie willen hebben!!) en ik zit dan nog steeds met een niet werkende hybride installatie. GEAS heeft totaal geen moeite gedaan (wel beloofd) om de hybride installatie als geheel te laten werken. Na de laatste beloftes begin dit jaar is er NOOIT meer gereageerd. Pas na mijn "in gebreke stelling". Op de site van GEAS is Itho Daalderop als leverancier van warmtepompen niet meer te vinden. Waarschijnlijk is er dus een vorm van conflict met die leverancier waar wij de dupe van zijn geworden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Geas Energiewacht
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer vd Bos,
    Wij hebben op 22 juni een reactie gestuurd. Hierop mochten wij tot op heden nog geen antwoord ontvangen. Ik verzoek u contact op te nemen met de partij die uw belangen behartigt en hen te vragen om te reageren.
    mvg,
    Geas Energiewacht

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Geas Energiewacht?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen