Opgelost door Noordwest Ziekenhuisgroep: participatie-slachtoffer

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 54350
Gebruiker
ria
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Mijn moeder is na 1,5 dag opname na een val, tgv blaasontsteking, ziek het ziekenhuis uitgezet op 5 dec. jl, met een antibioticakuur.
De thuiszorgmedewerkster was daar zeer verbolgen over, net als ik, en legde uit dat het vanwege de nieuwe VVD bezuinigings-participatie-regels patiënten thuis verzorgd moesten worden door familie, maar ze werd steeds zieker. Op 19 dec. is ze opgenomen in een verpleeghuis, waar we dachten dat ze zou opknappen, maar ze werd nog zieker. Ik bleef verzoeken tot ziekenhuisopname, zonder resultaat. Op 23 januari is ze na 5 dagen geen eten, drinken en medicijnen overleden.. uitgedroogd en uitgehongerd.

De oplossing

?

2 reacties

  1. Auteur
    Gemini ziekenhuis
    Datum
    We zijn in gesprek en houden mevrouw op de hoogte van de voortgang.
  2. Auteur
    ria
    Datum
    Ben zeer goed en serieus te woord gestaan door een mevrouw van de klachtenafhandeling van het Gemini ziekenhuis. Uiteraard geven de desbetreffende artsen niet toe, maar gaan hopelijk in de toekomst toch voorzichtiger met dit soort patiënten om. Verder laat ik het erbij.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ria
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Noordwest Ziekenhuisgroep?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen