Opgelost door Getsby: Wanpraktijken GETSBY

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 282075
Gebruiker
Magnetar76
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik heb 31 oktober een virtuele GETSBY mastercard card gekocht en er Euro 45,- op gezet om bij Rough Trade Records in Engeland de nieuwe Limited Edition LP Utopia van Björk te bestellen. Ik kon de kaart makkelijk koppelen aan mijn Rough Trade account. Ze zouden het bedrag pas afschrijven als ze de LP zouden versturen. Dus ik dacht, dat is geregeld.

Afgelopen maandag ontving ik een email van Rough Trade dat ze het bedrag niet konden afschrijven omdat het geblokkeerd zou worden door mijn bank. Dus ik bel de Rabobank en zei vertellen mij dat de Euro 45,- die ik op de kaart heb gezet is afgeschreven en dat hun er verder niks mee te maken hebben. Wat ik al dacht.

Dus toen probeerde ik GETSBY te bellen. Ik heb ze 5x achter elkaar gebeld en er werd niet opgenomen. Dat voelde al niet goed. Toen probeerde ik informatie te vinden of ik mijn geld terug kon boeken naar mijn rekening. Dit kan, maar dan moet je hun emailen en dan doen zij dat voor je, wat je dan ook nog eens Euro 7,49 kost.

Nog geen 5 minuten nadat ik de email verstuurd had werd ik gebeld door een medewerker van GETSBY. Het hele verhaal verteld. Hij dacht dat het probleem misschien bij hun bank lag, dus hij zou contact opnemen met hun bank en me dan wat laten weten via de email. Hij zei dat hij meestal wel binnen een paar uur iets terug hoort, dus ik verwachtte woensdag middag een email met goed nieuws dat er bij hun iets fout ligt en ze er voor gezorgd hadden dat Rough Trade het bedrag van de kaart af kan halen.

Het is nu vrijdag en ik heb niks meer van ze vernomen. Ik heb Euro 3,- moeten betalen om de kaart te activeren and nu Euro 7,49 om het terug te boeken? Ik dacht het niet!

De oplossing

Ik wil graag dat Rough Trade het bedrag gewoon af kan schrijven van de GETSBY masterdcard card en als dat niet lukt (om wat voor reden dan ook) dan wil de volledige Euro 45,- (kosteloos) terug gestort hebben op mijn bank rekening.

6 reacties

  1. Auteur
    Getsby
    Datum
    Goedemiddag M.J.,

    Onze oprechte excuses voor service!

    We hebben je zojuist een email gestuurd m.b.t. de (kosteloze) oplossingen die we je kunnen bieden.

    We zien je reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    - Team Getsby
  2. Auteur
    Magnetar76
    Datum
    Dag Team Getsby,

    Ik heb vorige week vrijdag een email naar Rough Trade verzonden met daarin de informatie van jullie bank, zoals beschreven in jullie email. Ik ben nog in afwachting van een reactie. Zodra ik iets terug hoor laat ik het jullie zo snel mogelijk weten.

    Met vriendelijke groet,
    M.J.
  3. Auteur
    Getsby
    Datum
    Hoi M.J.,

    bedankt voor de update. Mochten ze hun betalingsproces niet kunnen wijzigen, dan horen we het graag en gaan we indien gewenst over tot restitutie van het aankoopbedrag. Al kunnen we ons voorstellen dat je liever de nieuwe Limited Edition LP Utopia van Björk in je handen hebt, dan het aankoopbedrag terug op je bankrekening. ;)

    We horen graag van je wat we voor je kunnen betekenen.

    Met vriendelijke groet,

    - Team Getsby

  4. Auteur
    Magnetar76
    Datum
    Hallo Team Getsby,

    Ik heb helaas nog steeds geen bericht terug gehad van Rough Trade. Ik heb ze daarom afgelopen vrijdag nog een keer gemaild. Als ik eind volgende week nog niks van ze heb gehoord denk ik dat ik de LP maar annuleer (helaas) en over ga tot restitutie.

    Met vriendelijke groet,
    M.J.

  5. Auteur
    Getsby
    Datum
    Goedemiddag M.J.,

    We zijn even benieuwd of je al een reactie hebt ontvangen van Rough Trade Records?

    Hopelijk heb je ondertussen je Björk LP in de handen.

    Mocht dit niet het geval zijn dan horen we het graag.

    Met vriendelijke groet,

    - Team Getsby
  6. Auteur
    Magnetar76
    Datum

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Magnetar76
Datum
Uiteindelijke oplossing
Terugboeking van het totaalbedrag.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Getsby?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen