Opgelost door Gevaert Vastgoedbeheer: Niet verrichte werkzaamheden op factuur

Bas

Kort voor de overdracht van mijn koopappartement aan de nieuwe eigenaar, is er een lekkage geconstateerd bij mijn benedenbuurman. Geavert, de beheerder, heeft een aannemer ingeschakeld om de oorzaak te achterhalen. Twee keer is er iemand geweest die geen oorzaak heeft gevonden en voor de zekerheid is een loodrand dichtgekit en de uitloop van een regenpijp aangepast. Helaas bleek het niet te helpen.

De derde keer dat de aannemer kwam was het probleem binnen enkele minuten opgespoord: het waren de kitranden en voegen van mijn douchecel.

Het probleem is dat ik vervolgens een factuur heb gekregen van Gevaert: "Doorbelaste kosten opsporen en herstellen lekkage" à 285,86 (5 uren). Ze geven toe dat het herstellen niet door hen is uitgevoerd, daarvoor heb ik zelf een aannemer ingehuurd, maar weigeren het bedrag naar beneden bij te stellen. Ze blijven bij 5 uren onderzoekskosten, terwijl iemand met verstand van zaken nog geen 5 minuten nodig had om de oorzaak te achterhalen.

Ik heb aangegeven dat ik bereid ben om onderzoekskosten ter hoogte van 1 uur (dat is nog niet de tijd die de drie aannemers samen besteed hebben aan onderzoek) en de administratiekosten van € 15,- te vergoeden. Dit bedrag heb ik inmiddels ook overgemaakt. Ik zou het niet meer dan redelijk vinden dat het daar bij blijft. Ik zou daarom graag een creditnota willen voor de oorspronkelijke factuur en een nieuwe factuur met dit bedrag (in totaal € 62,40).

Ik heb e.e.a. besproken met het bestuur van de VVE, helaas scharen zij zich, naar eigen zeggen uit financieel eigenbelang, achter de beheerder.

Gevaert Vastgoedbeheer
    Op 18 februari hebben wij met u een prettig gesprek bij ons op kantoor gehad. Hierin is uw klacht besproken. Naar aanleiding van dit gesprek hebben wij contact opgenomen met de aannemer.

In reactie hierop heeft de aannemer voorgesteld de kosten van de factuur te halveren.

Op 19 februari hebben wij dit naar u gecommuniceerd en bent u akkoord gegaan met het voorstel.

Wij beschouwen hiermee de klacht dan ook als afgehandeld.
    Bas
    We hebben op een prettige, open en respectvolle manier met elkaar gesproken. Ik kan goed leven met de voorgestelde oplossing.

Bas

Ook een klacht indienen over Gevaert Vastgoedbeheer?