Opgelost door Gevelprotect: Gevel is op een enkele plek onvoldoende geïmpregneerd en vertoond intrekkend vocht.

content Opgelost
GevelDick

De gevel die 2,5 jaar geleden geïmpregneerd is, waar volgens de website 10 jaar garantie op gegeven wordt, vertoond een plek waar het vocht weer in de muur trekt (waardoor mogelijk vervuiling optreedt).
Bij het aanmelden van dit probleem bij Gevelprotect wordt aangegeven dat het probleem zich voordoet door een slechte afwatering van het het raam bij de plekken waar het probleem zich voordoet en dat er daarom geen sprake is van een probleem wat onder garante moet wordenm opgelost.
Ik ben het daar niet mee eens, op de betreffende plek kan geen water blijven staan, het is een open plek waar veelal de wind op staat en op andere soortgelijke plekken doet het probleem zich niet voor. De betreffemde plek is eenvoudig weg niet voldoende geïmpregneerd.
Ik betwist niet dat er op de betreffende plek meer water langs de muur zal stromen dan op andere plekkenb, maar dat zou bij een garantie van 10 jaar niet al na 2,5 jaar een probleem op mogen leveren.

Ik wil dat het bedrijf de betreffende plek reinigt (voorzover er vervuiling is opgetreden door intrekkend vocht) en vervolgens opnieuw de gevel op de betreffende plek impregneert.

Gevelprotect
    Geachte heer / mevrouw van Schie,

Jammer om te lezen dat onze telefonische uitleg niet voldoende is geweest.
    Wij geven inderdaad 10 jaar garantie op de waterafstotendheid van uw gevel. Dit kan eenvoudig gecontroleerd worden met een buisje van Karsten. Wij geven echter geen garantie op constructiefouten van het gebouw waar klachten door ontstaan. Op basis van de informatie welke u ons verstrekt heeft is onze conclusie dat er vanaf uw raam water in de muur dringt. Dit is duidelijk op uw verstrekte foto te zien. Impregneermiddel beschermt de gevel tegen regen op verticale delen van buiten af. De gevel wordt door de constructie van het raam dusdanig belast met water waar het impregneermiddel voor gevels niet voor ontwikkeld en dus bestand is. Tevens is het gebruikte impregneermiddel waterafstotend maar dampdoorlatend. Water wat door de constructie van het zo het lijkt achteraf geplaatste kozijn achter het impregneermiddel komt kan er pas uit als het damp is geworden door de waterafstotendheid. Zonder het oplossen van de constructie onder en naast het raam zal opnieuw reinigen en opnieuw impregneren binnen mum van tijd hetzelfde resultaat hebben als nu wat weinig toegevoegde waarde heeft.

Uiteraard hechten wij veel waarde aan tevreden klanten. Wij willen graag als de constructie is aangepast en na enige droogtijd uw gevel en de betreffende plek in het bijzonder testen op de waterafstotendheid. Indien de waterafstotendheid niet voldoende blijkt te zijn, ondanks de aantasting door de foutieve constructie, willen graag voor u de plek plaatselijk kosteloos reinigen en opnieuw impregneren.

Team Gevelprotect.

GevelDick
Gevelprotect is bereid om onder voorwaarden de gevel te controleren op waterafstotendheid en zo nodig zijn ze bereid om de gevel schoon te maken en (deels) opnieuw te impregneren. De aanname is echter dat het betreffende kozijn later geplaatst is en dat een constructiefout daarbij de oorzaak is van het probleem. Het kozijn is echter bij de bouw (13 jaar geleden) van het huis geplaatst en ook andere huizen in de buurt hebben eenzelfde kozijn en daar zijn geen problemen en wij hebben ook niet eerder problemen ondervonden (ook niet toen Gevelprotect eerder de gevel geïpregneerd had). We laten een derde partij nu onderzoeken wat de oorzaak kan zijn van het probleem en we zullen na het oplossen Gevelprotect vragen de waterdoorlatendheid te controleren.

Ook een klacht indienen over Gevelprotect?