Klacht Gewoon Energie: Misleiding over bonus bij 3 jr kontrakt met zonnepanelen wordt je uitgesloten!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 688205
Gebruiker
Energie-crisis2023
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Heb een 3 jr kontrakt aangevraagd en op de site staat: vast kontrakt met loyaliteitsbonus. Helaas als je de offerte krijgt staat er niks bij vermeld over een bonus, Gebeld en de telefoniste vertelde dat ik de definitieve order moest afwachten. Nu blijkt dat de mensen met zonnepanelen worden uitgezonderd van de Bonus.(Ben ik zelf achter gekomen) 2 telefonistes niet op de hoogte daarvan er werd eerst nog gezegd geldt voor bestaande klanten en niet voor nieuwe die informatie klopt dus ook niet. Ben zeer teleurgesteld in de misleiding daarvan!!

Gewenste oplossing

Dat ze het fatsoenlijk oplossen en daarover in gesprek gaan.
Geboden oplossing
De oplossing was dat het per gebruik verschillend zou zijn en dat ik dan te weinig zou verbruiken voor een bonus! Dat klopt niet want als ik het totale verbruik van 1700 kwh voor stroom invul zonder de zonnepanelen krijg je gewoon op een 1 jarige 61,68 euro bonus of 3 jarig kontrakt 247,00 euro bonus en dat is ook wat ik dan verbruik met zonnepanelen!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Gewoon Energie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Energie-crisis2023,

    Hartelijk dank voor uw bericht.

    U geeft aan dat u er achter bent gekomen dat er geen loyaliteitsbonus beschikbaar is voor klanten met zonnepanelen.

    De loyaliteitsbonus wordt berekend op basis van het netto verbruik. Hoe hoger het verbruik, hoe hoger de bonus. Voor klanten met zonnepanelen is dus het netto verbruik lager en dus ook een lagere of misschien wel geen loyaliteitsbonus, dit is echt per contract/verbruik/tarief verschillend. Het aanbod vandaag kan weer anders zijn dan het aanbod van morgen.

    Mocht u in de offerte een loyaliteitsbonus hebben gekregen, zal deze ook op de contractbevestiging vermeld staan. In uw geval was dit helaas niet van toepassing.

    Mocht u nog verdere vragen of informatie hierover willen ontvangen, neem gerust telefonisch contact op.

    Met vriendelijke groet,
    Rowanne
    Team Gewoon Energie

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Gewoon Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen