Klacht Gezinsenergie: Misleiden met een contract wat alleen maar geld kost op korte termijn.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 444457
Gebruiker
Zonnebloem
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Overgestapt van Budget Energie naar Gezinsenergie. Huidig maandbedrag bij Budget eEnergie bedraagt 67 euro. Tijdens telefoongesprek met Gezinsenergie is gezegd dat ik minder zou gaan betalen. Ik zou een e-mail toegestuurd krijgen met het contract. E-mail niet gekregen, ook niet bij ongewenst. Na 2 weken gebeld, was ik net over de bedenktijd heen. Zij gaven aan dat de mail verstuurd was. Is niet aangekomen. Ik kon niet meer van het contract af. Bij telefonisch contact jonge meisjes aan de telefoon met geen verstand van zaken. Stond dat ik de overstap boete alvast moest betalen en ik deze in 3 jaar terug zou krijgen. Was niet vermeld tijdens telefoongesprek.
Medewerkers komen niet kundig over. Na eerste afrekening was er een bedrag van 88 euro afgeschreven. Na weer bellen zeiden ze dat zij de maandelijkse berekening hebben gemaakt. Dit is ook niet afgesproken in het telefoongesprek. Zeer slecht communicatie. Maandbedrag alsnog omgezet naar 70 euro. Er werd aangegeven dat je beter teveel kan betalen dan te weinig. Ik gaf aan dat ik in de zomer bijna niets verbruik en mijn huidige maandbedrag bij Budget Energie prima is. Het teveel betaalde geld wordt pas aan het einde van het jaar verrekend.

Ik ben zeer ontevreden over Gezinsenergie. Ook dat aanhoudende bellen en leuren om een contract. Dan ben je overgestapt en weten ze niet eens van de hoed en de rand. En moet je puntje bij paaltje nog geld betalen ook.

Ik stap volgend jaar over en kom dan niet meer terug bij Gezinsenergie.

De oplossing

Normale deskundige medewerkers die je te woord staan. Teveel betaalde geld wil ik terug krijgen. Als men aangeeft dat ik goedkoper uit ben hoe kan het dan dat ik per maand nog meer ga betalen?

Ook ben ik misleid met de overstap boete.

2 reacties

  1. Auteur
    Gezinsenergie
    Datum
    Wat jammer dat u het zo ervaart. Uw boete is geen 142 EUR maar 100 EUR. Het overige is uw afrekening van gas en stroom. Direct na uw aanmelding heeft u een duidelijke mail gehad waarin staat dat de boete in termijnen vergoed wordt. U had altijd 14 dagen de tijd om van de overeenkomst af te zien. Aan de telefoon is u ook uitgelegd waarom wij de boete in termijnen vergoeden. Mocht u hierdoor in de financiele problemen komen, dan kunnen we een uitzondering maken. U kunt daarvoor een mail sturen naar info@gezinsenergie.nl.
  2. Auteur
    Gezinsenergie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Wat jammer dat u een negatieve ervaring heeft. Graag reageren wij daarop. Uw boete bedraagt geen 142 EUR, maar 100 EUR. Het overige is een normale afrekening van uw gas en stroom verbruik. Direct na uw aanmelding heeft u een mail gehad. Hierin staat duidelijk verwoord hoe wij de boete aan u vergoeden. Vanaf dat moment had u 14 dagen wettelijke bedenktijd. Daar heeft u geen gebruik van gemaakt. Aan u is uitgelegd waarom wij de boete in termijnen vergoeden. We komen onze afspraken altijd na. Mocht u hierdoor in de financiele problemen komen, dan hebben we een coulance regeling. U kunt ons daarvoor altijd mailen: info@gezinsenergie.nl

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Zonnebloem
Datum
Uiteindelijke oplossing
Niets. Ik ben gebeld. Geen oplossing of geld teruggehad. Moet wel 142,- betalen voor contractbreuk. Hier krijg ik 100,- van terug verspreidt over 3 jaar. Communicatie drama!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Gezinsenergie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen