Klacht Gezinsenergie: Ze verwijderen mijn persoonsgegevens niet (ongewenste e-mails e.d.)

R.A. Steenbergen

Volgens mijn inschrijving in het bel-me-niet-register mogen ze niet bellen voor verkopen, wel voor marktonderzoek. Dat hebben ze blijkbaar een keer gedaan en sindsdien wordt ik bestookt met e-mails. Dus je gegevens ontfutselen onder het mom van marktonderzoek en daarna reclame maken. Ben al bijna een jaar bezig om mijn persoonsgegevens te laten verwijderen. Baas Gijsbert Kamerman zegde mij toe dit handmatig te doen! Maar de e-mails blijven komen. Nadien nog 2 of 3 keer geklaagd en gedreigd een klacht in te dienen bij de autoriteiten; geen antwoord gekregen.
Vanmorgen een klacht ingediend bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit zouden meer mensen moeten doen, op internet lees je veel klachten over ongewenste benadering door Gezinsenergie. De AP kan dan misschien een boete geven.
Kamerman schreef dat tijdens het gesprek voor marktonderzoek de medewerker aangevinkt heeft dat ik het geen probleem vind om de nieuwsbrief te ontvangen en dat dit een misverstand kan zijn. Let op hoe sluw geschreven: Hij zegt niet dat ik toestemming gegeven heb, maar dat zijn medewerker dat aangevinkt heeft.... En een misverstand kan zijn.... Ik denk dat ze bij iedereen dit vinkje aanzetten.

Persoonsgegevens verwijderen, nooit meer bellen op mobiel of vaste telefoon, nooit meer e-mailen en post sturen, noch zakelijk, noch privé en 100 euro schadevergoeding voor alle ellende en tijd die ik kwijt ben met klachten schrijven aan hen en anderen.

Gezinsenergie is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

R.A. Steenbergen
Bedrijf reageert niet

Ook een klacht indienen over Gezinsenergie?