Klacht GGN Mastering Credit: Onfatsoenlijk inningsgedrag

Klachtnummer
# 194439
Gebruiker
Jan
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Terwijl GGN 5 maanden loonbeslag legt, laten ze een andere (duistere) vordering gewoon doorlopen. Ze weten dat er loonbeslag ligt en dat er maar 300 per maand overblijft voor energie, zorg en levensonderhoud. Dus betalen is onmogelijk... Toch komt er in die periode een vordering die gestaag oploopt van 77,95 naar 265,87. Een mail over de herkomst van wordt niet beantwoord. Nu dreigende computerstem die mij aanmaant binnen 3 dagen te betalen, daarna dame aan de lijn die alleen maar kan zeggen dat ik het dan met de rechter uit moet vechten... De herkomst is nog steeds niet duidelijk. Uit briefwisseling maakte ik op dat vordering in loonbeslag verwerkt zat. Onduidelijk schrijven en dito verklaring van vordering. Leek gekoppeld maar is het niet doordat het bij ander kantoor liep... Slimme methode van spreiding en dubbel innen van kosten!

De oplossing

Van opdrachtgever Zilverenkruis via GGN uitleg wat vordering is (zat ook met dit nummer in vordering van beslag) en indien echte vordering uitsluitend betalen van oorspronkelijke bedrag en kosten vernietigen. Het zogenaamd niet kunnen koppelen omdat het via verschillende kantoren loopt is onzin. In brief blijkt dat ze alles kunnen koppelen. En hoe kan het dat vorderingen van 1 opdrachtgever verspreid worden over meerdere kantoren? Werkt sterk incassokosten verhogend zonder reden...

10 reacties

  1. Auteur
    GGN Mastering Credit
    Datum
    Wij hebben uw klacht in behandeling genomen.
  2. Auteur
    Jan
    Datum
    Bedankt voor het in behandeling nemen. Ik wacht geduldig af....
  3. Auteur
    Jan
    Datum
    De klacht is nu al bijna twee weken in behandeling. Wanneer kan ik een echte reactie verwachten? Of komt er straks weer een extra verhoging omdat GGN verdere stappen gezet heeft?
  4. Auteur
    GGN Mastering Credit
    Datum
    Geachte,

    Wij hebben u een E-mail gestuurd met de reactie op uw klacht. Deze ontvangt u binnen enkele minuten.

    Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    GGN Mastering Credit.
  5. Auteur
    Jan
    Datum
    De paar minuten duren nu al een week... Gaarne nogmaals actie!
  6. Auteur
    Jan
    Datum
    Niets ontvangen per mail en ook niet per post...
  7. Auteur
    GGN Mastering Credit
    Datum
    Bedankt voor uw reactie.

    Wij hebben u per E-mail de afhandeling van de klacht gestuurd. Ik kan u het E-mailadres niet doorgeven via klachtenkompas.nl.
    U geeft aan de E-mail niet ontvangen te hebben. Ik stuur u dit per post toe, deze ontvangt u binnen enkele dagen.

    Onze excuses voor het ongemak.
  8. Auteur
    Jan
    Datum
    Het is nu al weer bijna een week later. Geen brief ontvangen. Wel vandaag, 15 december 2016 een betekening en bevel over dossier 23532733 ontvangen met een verhoging van 138,14 naar 493,42 via kantoor Tilburg. Dit is dus het resultaat van de vertraag tactiek van GGN. Waar is de mail naar gestuurd? Waar naar de brief? Word ik aan het lijntje gehouden met dit als resultaat? Ongeoorloofde praktijken GGN en ik ga stappen tegen GGN onderzoeken. Zat ben ik dit!
  9. Auteur
    Jan
    Datum
    Vandaag, 15 december zowaar een brief van GGN. Ongelooflijk, hij is gedateerd 1 december 2016. Ik leeg iedere dag mijn brievenbus dus is vandaag pas bezorgd. Het daar genoemde bedrag is nog 385,01 dus door het te laat versturen van de brief loopt het bedrag alweer verder op naar 493,42. Additioneel zijn er weer 40 euro extra kosten berekend en de rente over 77,95 is plots gestegen van 0,67 naar 11,98... Rara. Ze doen maar wat... Tijd voor de tuchtrechter en GGN op het matje laten staan. En nog steeds geen hard bewijs van oorspronkelijke nota die ik nu meerdere malen bestreden heb dat die voor mij is...
  10. Auteur
    GGN Mastering Credit
    Datum
    Wij hebben uw klacht in behandeling genomen

Ook een klacht indienen over GGN Mastering Credit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen