Klacht GGN Mastering Credit: Onterechte aanmaning van een incassobureau ontvangen

EvandenBerg

Ruim een maand geleden, op 21 februari j.l., ontving ik een brief van GGN Mastering Credit. In de brief stond een vordering (E314,37) voor een bestelling met d.d. 13-12-2013 bij een bedrijf waar ik nooit iets heb besteld (Pabo Postorder). In de brief stond dat het bedrag binnen 7 dagen op hun rekening moest staan en 'indien u niet tijdig betaalt, zijn wij gerechtigd om u zonder verdere waarschuwing te dagvaarden. Hieraan zijn aanzienlijke extra kosten verbonden'.
Logischerwijs heb ik gelijk contact opgenomen met GGN Mastering Credit om te vragen hoe dit zat. Telefonisch kon ik niet echt geholpen worden, maar mij werd aangeraden om op hun website in bezwaar te gaan. Ook zou de persoon die ik aan de telefoon had ervoor zorgen dat de originele factuur opgestuurd zou worden, zodat ik kon zien naar welk adres de 'spookbestelling' was verzonden.
Uiteraard heb ik gelijk bezwaar gemaakt. Ik heb hierbij mijn geregistreerde adresgegevens bijgevoegd, zodat het proces van afhandeling van het bezwaar wat sneller zou gaan. Binnen 10 werkdagen zou ik antwoord krijgen op mijn bezwaar.
We zijn nu een maand verder, en antwoord heb ik nooit gehad. Ook heb ik de originele factuur nooit ontvangen. Lang verhaal kort - ik heb compleet ten onrechte een aanmaning gehad met daarin dreigende woorden. Nu laat ik mij niet snel van de wijs brengen, maar ik kan mij goed voorstellen dat het op andere mensen een dusdanig effect kan hebben dat ze, ten onrechte, het geld maar overmaken om niet 'in de shit' te komen.
Ik verdenk GGN Mastering Credit dan ook van malafide praktijken, waarbij zij inspelen op de angsten van mensen. Het feit dat ik nooit meer iets van ze gehoord heb versterkt dit gevoel. Hoe zij aan mijn adres zijn gekomen is mij ook een vraag. Via deze weg zou ik dan ook graag een klacht willen indienen in de hoop dat dit anderen niet hoeft te overkomen.

Erik van den Berg

Een reactie van het bedrijf op mijn bezwaar zou wel het minste zijn wat zij kunnen doen. Het heeft mij een uur of 2 gekost om iemand aan de lijn te krijgen en om een bezwaar in te dienen. Excuses voor de onterechte aanmaning zouden wat mij betreft ook geheel op zijn plaats zijn.

GGN Mastering Credit
    Geachte heer Van den Berg,

Wij hebben kennis genomen van uw klacht en wij zullen u op korte termijn nader inhoudelijk berichten.

met vriendelijke groet,
    GGN Mastering Credit N.V.
    EvandenBerg
    Ter voorkoming dat de klacht gesloten wordt, hierbij een nietszeggende reactie.
    GGN Mastering Credit
    Geachte heer,

Omdat wij de privacywetgeving dienen te respecteren, kunnen wij op dit platform niet inhoudelijk op uw klacht in gaan. Daarom hebben wij u bij separate email d.d. 28 maart 2019 inhoudelijk bericht. Het is jammer dat u deze reactie als nietszeggend heeft ervaren. In deze reactie hebben we echter ook aangegeven dat we nog in afwachting zijn van informatie van onze opdrachtgever. Zodra deze bekend is, berichten wij u nader.

GGN Mastering Credit N.V.

EvandenBerg

Ook een klacht indienen over GGN Mastering Credit?