Opgelost door GGN Mastering Credit: Onterechte loonbeslag en enorm hoge kosten

stephaniedeboer

In mei heb ik een brief gekregen in verband met een achterstand aan het CJIB.
Ik heb gelijk contact opgenomen met GGN zwolle waar mijn dossier (23898930) loopt en een regeling afgesproken van 100 euro per maand. Vervolgens ben ik een tijd in Portugal geweest omdat ik daar een ongeluk heb gehad dus moest langer blijven dan verwacht.
Zodra ik terug was in Nederland heb ik gelijk op 05 augustus een mail gestuurd met de reden waarop ik op 20 juli geen termijn kon betalen en vroeg of er een maand opgeschoven kon worden. Vervolgens krijg ik 4 dagen later een mail terug op 09-08-2016 dat het al te laat is en er al een loonbeslag in werking is gesteld en dit niet meer teruggedraaid kan worden. De hoofdsom was oorspronkelijk 1020, 32. Het totale bedrag inclusief kosten van exploot etc moet ik nu 1541,59 betalen. Dit is meer dan 500 euro en te belachelijk voor woorden, Zo kom ik nooit van de rekening af. Mijn beslagvrije voet zou 295 euro, afgelopen dinsdag ontving ik echter 230 euro.

Ik heb afgelopen zondag al mijn stukken opgestuurd want heb vaste lasten van 1585 euro. Ik ontvang nu maar 202 euro per week dat is mijn beslagvrije voet volgens de brief terwijl mij telefonisch is toegezegd dat dit 295 euro was. Dit betekent 800 euro per maand. Ik kan hier absoluut niet van rondkomen mijn huur is alleen al 675 euro per maand exclusief. Ik eis dat de kosten in mindering worden gebracht want 500 euro aan kosten mag absoluut niet ik heb dit nagezocht op de website van de consumentenbond. Ik kan niet 2 weken wachten voor mijn beslagvrije voet wordt herberekend ik kan niks betalen op dit moment jullie brengen mij enorm in de problemen. Ik verdien gemiddeld 450 euro per week dit betekent dat jullie meer dan de helft van mijn loon inhouden en dat mag absoluut niet. Ik wil nu weten waar ik aan toe ben en ik wil dat de kosten in mindering worden gebracht. Het is meer dan de helft van de hoofdsom wat jullie aan mij verdienen. Dit mag NIET!

GGN Mastering Credit
    Wij hebben uw klacht in behandeling genomen.
    stephaniedeboer
    Op 21 augustus heb ik alle stukken doorgestuurd naar GGN. Vervolgens op 29 augustus heb ik gebeld met GGN om navraag te doen of alle stukken compleet waren en dit werd bevestigd. Op 22 augustus is mij toegezegd dat binnen 2 week mijn beslagvrije voet herberekend zou worden. Vervolgens tot mijn verbazing ontvang ik de 31e dat ik nog een printscreen moet maken dat ik geen huurtoeslag ontvang. Nu 2 september heb ik gebeld en het duurt volgens deze medewerker weer 2 weken. Dat is in totaal 4 weken
    stephaniedeboer
    Ik vind dit te belachelijk voor woorden. 4 weken lang houden ze meer dan de helft van mijn loon per week in. De medewerker kan alleen zeggen helaas het is niet anders terwijl ik op 21 augustus al alle stukken heb toegestuurd. De medewerkster waar ik op 29-08 mee belde zei dat het deze week herberekend moest worden want dan zijn de 2 weken voorbij en vervolgens hoor ik dat het nu weer opnieuw ingediend wordt en ik weer 2 weken moet wachten. Onmenselijk noem ik dit
    GGN Mastering Credit
    Wij hebben de klacht in behandeling genomen. Wij streven ernaar de herberekening deze week af te ronden. Wij hebben de klager hier telefonisch over willen berichten, echter hebben wij deze helaas niet kunnen bereiken. Wij verzoeken de klager een e-mailadres via mijnincasso toe te sturen, zodat wij deze direct kunnen berichten wanneer de herberekening heeft plaatsgevonden.

GGN Mastering Credit.
    stephaniedeboer
    Mijn email adres is allang bij jullie bekend. Hoe kon ik anders alle stukken per email toe sturen? En daarnaast heb ik al duidelijk aangegeven vorige week maandag op 29 augustus dat ik per mail de herberekening wil ontvangen. Staat ook in het dossier vermeld. Niks nieuws dus wat u nu vertelt/ vraagt.
    GGN Mastering Credit
    Dank voor uw reactie. Ik ga er bij dezen vanuit dat het emailadres dat bij ons bekend is nog altijd actief is. Zodra er meer bekend is zal ik u berichten.

GGN Mastering Credit.
    stephaniedeboer
    Ik ben benieuwd hoelang het nog duurt. Zie de herberekening zo spoedig mogelijk tegemoet. U begrijpt vast en zeker dat het vreselijk is om meer dan de helft van je loon al meer dan 2 weken te moeten missen en daardoor enorm in de problemen komt. Morgen wordt mijn loon weer uitbetaald en zal meer dan de helft weer aan jullie worden afgedragen.
    GGN Mastering Credit
    Wij hebben de beslagvrije voet opnieuw berekend en zullen e.e.a. herstellen. Er is vandaag contact geweest met de klager.

stephaniedeboer
    Ik ben erg snel geholpen door een medewerker genaamd L van Gestel die het gisteren heeft opgepakt en vandaag mij heeft geïnformeerd over de herberekening. Complimenten voor deze medewerker. Enorm bedankt ik ben enorm opgelucht.