Klacht Giftforyou.nl: Misleidende informatie over de waarde van de Lunch Deluxe voor 2 giftcard

Sjarlot

Ik heb een Lunch Deluxe cadeaukaart gekregen, die is aangeschaft voor 35€. Dit suggereert dat voor deze prijs bij deelnemende horecaondernemers geluncht kan worden. In veel gevallen blijkt het arrangement wat aangeboden wordt maximaal 25€ te bedragen. De verantwoordelijkheid voor dit verschil legt de organisatie Giftforyou neer bij de horecaondernemers, die zich volgens Giftforyou niet houden aan het contract wat zij hebben afgesloten.
Dat kan zijn, maar daar is de houder van de Lunch Deluxe giftcard niet mee geholpen.
En wat ik veel erger vind, is dat verschillende ondernemers melden dat zij 18€ vergoed krijgen bij het verzilveren van de Lunch Deluxe cadeaukaart. Een eenvoudige rekensom leert dat Giftforyou 17€ winst zou maken . In mailcontact geeft Giftforyou geen openheid van zaken over de vergoeding aan de horeca.
Volgens mij zijn er 3 verliezers: de gever, de ontvanger en de horeca. De enige partij die tevreden is, is Giftforyou, die heeft de prijs al binnen!

Transparantie rondom de kostprijs van de Lunch Deluxe voor twee (dat wat de gever betaalt aan Giftforyou) en de waarde op het moment van verzilveren door de horeca (dat wat Giftforyou standaard vergoed aan de horeca):
- die biedt gevers meer duidelijkheid omtrent de waarde van hun cadeau;
- en geeft mij bij de keuze van mijn lunchroom of restaurant oprecht de mogelijkheid om een horecaondernemer te confronteren met het prijsverschil tussen de waarde van de cadeaukaart en het arrangement wat hij mij aanbiedt.

Giftforyou.nl
    Hartelijk dank voor de feedback.

Bij iedere locatie die ons beleveniscadeau aanneemt, dient het arrangement de waarde te hebben van de consumentenprijs van het cadeau. In uw geval dus €35,-. De locaties zijn inderdaad vrij in het aanbieden van een menu, maar dienen wel degelijk rekening te houden met de waarde van uw Lunch Deluxe voor twee. Dit wordt dan ook vooraf afgesproken met de desbetreffende locatie. Via giftforyou.nl vindt u de beschrijving van het arrangement dat hoort bij een bepaalde locatie; de een is wat specifieker, de ander is wat breder zoals bijvoorbeeld een keuze uit bepaalde gerechten (waaronder ook goedkopere gerechten). Wij streven er altijd naar dat de consument zo waar mogelijk krijgt voor zijn/haar geld.

Groet, GiftForYou
    Sjarlot
    Fijn dat Giftforyou gelijk komt met de standaard reactie.
    Ze negeren haast volledig de inhoud van de klacht en gaan op geen enkele manier in op de gewenste oplossing. Nogmaals zou ik willen vragen om transparantie rondom de verschillen tussen de aanschafprijs van de giftcard Lunch Deluxe voor twee personen en de berichten die ik van horecaondernemers ontvangen heb over de feitelijke vergoeding die Giftforyou hen biedt bij het verzilveren van de giftcard Lunch Deluxe voor twee personen.
    Giftforyou.nl
    Hartelijk dank voor het bericht.

Zoals wij aangeven in ons bericht is dat de locaties altijd de waarde van de cadeukaart dienen aan te bieden. Mocht dit bij sommige locaties niet het geval zijn, ontvangen wij graag de gegevens van deze locaties.
    Wij nemen dan contact op met deze locaties om het recht te zetten.
    De gegevens mogen gemaild worden naar info@giftforyou.nl.

Groet, GiftForYou
    Sjarlot
    Mijn vraag blijft of Giftforyou transparantie wil bieden over het bedrag dat zij de horecaondernemer vergoeden, per verzilverde Lunch Deluxe voor 2. Door om de hete brei heen te draaien wil ik heel graag weten of de aangesloten ondernemer inderdaad maar 18 euro krijgt per verzilverde Lunch Deluxe cadeaukaart en Giftforyou blijkbaar verwacht dat de horeca daar een lunch twv. 35 euro voor in elkaar zet.
    In eerder klachten zijn mensen boos op de horeca, dat lijkt mij in deze situatie onterecht.
    Sjarlot
    Een kleine week geleden telefonisch benaderd door de afdeling klachten van Giftforyou. Zij vergoeden aangesloten horeca-ondernemers inderdaad 18 € per verzilverde Lunch Deluxe giftcard! Volgens hen houden horeca-ondernemers zich niet aan hun contract, als zij geen lunch leveren conform de aanschafprijs (35€ ). De medewerker was het met mij eens dat Giftforyou verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de beloofde 'belevenis'. Afgesproken dat zij voor 1 apr. komen met een officiële reactie
    Sjarlot
    Wat een onbetrouwbare organisatie is het bedrijf Giftforyou. In afhandeling van mijn klacht is door het bedrijf toegezegd dat ik voor 1 april antwoord zou krijgen, maar zij laten niets meer van zich horen. Mijn advies is om geen van de cadeaubonnen van Giftforyou nog cadeau te geven.
    Giftforyou.nl

Het spijt ons oprecht dat u er zo overdenkt.
    Wij hopen dat u wel meegekregen heeft dat wij uw klacht wel serieus nemen.
    Op 1 april hebben wij u een mail met uitleg gestuurd.
    Heeft u onze mail op 1 april ontvangen, zoniet dan horen wij dit heel graag.

Wij hopen dat wij er spoedig gezamenlijk uitkomen.

Vriendelijke groet, GiftForYou

Ook een klacht indienen over Giftforyou.nl?