Opgelost door Gigaset Communications: Gigaset Nederland levert geen enkele garantie

angry Opgelost
M. Versteeg

Geleverde Gigaset Elements motion sensor 10 maanden na aankoop geinstalleerd. Enkele weken later is batterij al leeg. Gigaset meldt dat dit komt door zelfontlading en weigert garantie. GP, de leverancier van de batterij, meldt dat de shelf-life 10 jaar is, van zelfontlading kan in deze dus geen sprake zijn. Gigaset blijft ook na deze melding service weigeren, nu onder het mom van verlopen garantie. Gelukkig blijkt de winkel (amazon) wel in staat service te verlenen en doet direct een refund zodat ik alsnog een nieuwe batterij kan kopen.

Ik had meer verwacht van een bedrijf als Gigaset, zeker daar Gigaset Elements niet de goedkoopste produkten zijn voor automatisering van de woning. Een excuus en nieuwe batterij zou ik hebben gewaardeerd. Nu heeft het mij een halve dag gekost om uiteindelijk, dankzij Amazon zonder verdere kosten, een nieuwe batterij te kunnen bestellen.
Mijn gewenste oplossing is een lokale vertegenwoordiger die representatief is voor het produkt. Dat verdient het. Lukt dat niet, dan wens ik dat een volgende klant betere service ontvangt.

Wij vinden dat Gigaset Communications hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

M. Versteeg
Uiteindelijke oplossing Na eerder contact opgenomen te hebben met hoofdkantoor in Duitsland kwam na enkele dagen de Nederlandse vertegenwoordiger alsnog zijn plichten na en stuurde een nieuwe batterij.