Klacht Gigaset Communications: Software update is een grote gebruikersonvriendelijke achteruitgang.

WS_50

Bij een update van de software is een functie in het scenario voor de "plugs" verdwenen. Sedert het aanbieden van deze plugs, waarvan ik er drie stuks heb ingezet voor de beveiliging van mijn woning, kon ik begin- en eindtijd van in- en uitschakelen aangeven. Dit gebruik ik om verlichting automatisch aan en uit te laten gaan. Na deze update is zonder dat dit duidelijk vermeld werd de mogelijkheid van een eindtijd verdwenen en vervangen door een inschakelperiode (tijdsduur i.p.v. tijdstip). Aangezien het elke week eerder of later donker wordt moest ik voorheen wekelijks slechts drie maal het inschakeltijdstip veranderen. Nu moet ik echter ook nog drie maal de tijdsduur veranderen en dan ook nog hoofdrekenen om op dezelfde uitschakeltijd te komen. Daaraan is namelijk weer een andere beveiligingsfunctie gekoppeld en die mag dus geen minuut in de fout gaan.
Kortom, deze update heeft mij ongevraagd iets afgenomen waarvoor ik dit systeem juist gekocht heb en stelt mij nu minder gebruikersvriendelijkheid met kans op fouten daarvoor in de plaats. Ik heb hierover tal van e-mailverkeer gehad met de helpdesk. Daar zit echter een zeer onwelwillende medewerker in de persoon van H.K. Deze gaf op mijn vraag naar het beschikbaar stellen van de laatste software versie van voor deze update het volgende antwoord:
"Zoals eerder aan u gemeld. Deze case is gesloten. U ontvangt geen reactie meer".
Ik moet nu dus op zoek naar een ander systeem voor de beveiliging van mijn woning.

De verdwenen functie "eindtijd" weer als optie toevoegen aan de plugscenario's.

Wij vinden dat Gigaset Communications hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!