Klacht Glasgow Airport: Benzine-brander verwijderd uit bagage

Daniël

Na een week kamperen vloog ik zondag 8 mei terug van Glasgow naar Amsterdam. Echter, vlak voor het boarden wordt ik opgeroepen mij te melden bij de boarding-crew. De benzine-brander in mijn tas blijkt uit mijn tas verwijderd te zijn. De brander is ‘disposed’ en daar kon ik het mee doen.
Nu begrijp ik dat brandstoffen absoluut niet toegestaan zijn in een vliegtuig. Om deze reden heb ik de brander dan ook compleet leeg- en schoon-gemaakt en overnacht buiten laten luchten om de benzine-damp weg te krijgen. ’s ochtends heb ik dan ook tevreden mijn tas ingepakt omdat alles in orde leek. Op de heenweg is hetzelfde toegepast (leeg, luchten, etc) en is de brander niet verwijderd.
De bagage controle van Glasgow dacht hier kennelijk anders over.
In een mail-wisseling met Glasgow krijg ik als reactie dat de brander toch echt is vernietigd. Ik heb hen gevraagd deze schade (200 euro) te vergoeden. Hier heb ik tot op heden nog geen reactie op gehad.
Dit mag toch niet zomaar?

Een vergoeding van zo'n 150 euro (nieuwprijs 200 euro) vanwege het onterecht verwijderen van mijn brander.

Wij vinden dat Glasgow Airport hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Glasgow Airport?