Klacht Glashelder: telefonie storing na installatie glasvezel

E.E.N. Kosters

Glashelder is ene nieuwe provider van glasvezel. Zij leveren alles-in-1 pakket. Na installatie van het glasvezelmodem ben ik reeds sinds 11 april 2013 telefonisch niet bereikbaar. In eerste instantie verwees Glashelder naar de oude provider, die zou de lijn hebben afgesloten en nog niet hebben vrijgegeven voor de nieuwe provider. Contact opgenomen met de oude provider en dat bleek niet te kloppen, lijn was direct vrijgegeven voor de nieuwe provider. Toen gaf Glashelder toe dat er veel storingen waren met telefonie en dat er werd gewerkt aan een oplossing. Inmiddels zijn we 2 weken verder, vele toezeggingen van Glashelder (nog een paar dagen, nog een week enzovoort) en het probleem is nog niet opgelost. Gisteravond email van Glashelder: string is opgelost, u bent weer telefonisch bereikbaar. Niet dus. Gebeld en ja, het was bekend dat het probleem niet overal was verholpen.

1) ik wil weer telefonisch bereikbaar zijn
2) een compensatie, minimaal verwacht ik dat er geen kosten in rekening worden gebracht voor het abonnement gedurende deze periode van storing

Beste E.E.N. Kosters,
    Excuses voor de verlate reactie. We hebben uw verbinding nagelopen en u bent weer telefonisch bereikbaar. We brengen inderdaad geen kosten in rekening voor de diensten die afgelopen periode niet naar behoren hebben gewerkt.
    E.E.N. Kosters
    Zoals aangegeven was de telefonische onbereikbaarheid (ik ben in totaal 28 dagen niet bereikbaar geweest!) één van de grootste dingen die zijn misgelopen. Internet en tv lopen nog niet vlekkeloos.
    E.E.N. Kosters
    Problemen met televisie en internet nemen toe. Storingen gemeld, beloftes die worden gedaan (we bellen u vandaag nog terug) worden niet nagekomen. In de lokale pers biedt Glashelder excuses aan en spreken ze van incidenten die nog niet zijn opgelost en vragen ze klanten zich te melden als er klachten zijn. Uiteraard heb ik dat wederom gedaan, zonr enig resultaat.
    Glashelder
    Ik wil uw vragen om voor uw specifieke geval contact te hebben met 088 888 70 70. Dit is het speciale storingsnummer met gekwalificeerde medewerkers.
    E.E.N. Kosters
    Hoe serieus neemt Glashelder de klant? Hoezo wordt mij nu gevraagd telefonisch contact op te nemen terwijl (1) zij mijn gegevens hebben en dus mij zelf kunnen benaderen, (2) ik bel regelmatig naar het genoemde telefoonnummer om te vragen naar de status van de oplossing van de problemen, waarbij het antwoord standaard is dat ik terug zal worden gebeld, wat dus vervolgens niet gebeurt...
    Glashelder
    Beste mevrouw Kosters,Onze klantenservice heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en heeft u per mail nog meer informatie gestuurd. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan horen wij het graag.