Klacht Glaxo Smith Kline: GSK klantenservice Nederland doet niet wat het in zijn naam heeft.

# 281958
Rick Smit

Begin september 2017 kocht ik via Kruidvat een set GSK's Breathe Right, neusstrips om beter via de neus te kunnen ademen.
Als kritische consument stuurde ik GSK twee aandachtspunten m.b.t. de verpakking en gebruiksaanwijzing. Sindsdien hyperventileer ik van de GSK klantenservice Nederland.

In het kort (met ook vele telefoongesprekken):
Verzoek gekregen het product op te sturen en dat ook gedaan.
Vanaf dat moment tot op heden steeds gebeld (éénrichtingsverkeer).
De case was tussentijds 2x gesloten want ''het product is goed'': ''Ik kan de gebruiksaanwijzing wél lezen''.
Er zou gebeld worden. ''De brandmanager zal binnen 2 dagen terugbellen''.
Bellen: ''De GSK klantenservice Nederland is momenteel niet aanwezig''.
''Er staat een termijn van 8 weken...'' (die zijn al lang verstreken).
Een escalatiemodel is er niet, ''ik stuur steeds een mail naar de brandmanager die kennelijk niet belt, maar ik kan u niet doorverbinden....''. ''Wat vervelend...''. "Mijn collega dat u niet moeten vragen het artikel op te sturen...".
Aangegeven dat deze case een goeie zou zijn voor Kanniewaarzijn, ''ja dat zou best kunnen''.

Na zo'n elf weken is de aanschaf van het opgestuurde Breath Richt (ca. € 18) nog niet vergoed. GSK diverse malen verteld dat een nieuwe set Breathe Right opsturen zou voldoen, maar ook dat is niet mogelijk.

De GSK klantenservice Nederland is kennelijk niet in staat een suggestie ter verbetering eventueel op te pakken én de betreffende consument als klant te binden.
Aan de kwaliteit van klantenservice valt nog veel te verbeteren.

Contact met brandmanager GSK en in elk geval een doosje Breath Right of de ca. € 18 i.v.m. het opgestuurde maar totaal nog niet gebruikte artikel.

Zoek hen op Twitter of Facebook om je klacht met hen te delen.

Rick Smit
Uiteindelijke oplossing Na het plaatsten van de klacht op www.klachtenkompas.nl en vier dagen later ook op www.klacht.nl volgt vervolgens een dag later een verzoek om het bankrekeningnummer door te geven. En 5 dagen later is het bedrag ontvangen. Was dat toeval of niet? Een telefoontje van de brandmanager zal waarschijnlijk nooit meer volgen.