Opgelost door Global Collect: Bank account charged, no tickets or refund received

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 399692
Gebruiker
Roman D.
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Paid for 3 tickets (31 October, 2019) for Cirque du Soleil Totem show using their website, with the iDeal payment option (ABN Amro).
When returned to the website, it showed the message that there was an error and an offer to repeat the procedure.
The amount of money was charged from my bank account though. Recipient is CdS via GlobalCollect (RABO bank account).
Reached out to the CdS (Cirque du Soleil) support, they say many clients face issue with iDEAL payments. Advised to book again using a cash or a credit card. Said that refund supposed to be sent, but I still haven't gotten money back within one business day.

Gewenste oplossing

Send me a tickets, or give me a full refund
Geboden oplossing
I called another time the merchandiser's support, and they confirmed the refund usually takes 5-7 days. Now I received my money back.
Status
opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    Global Collect
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    04-Nov-2019 De heer, mevrouw Dushko per email geinformeerd. Email is verstuurd via cs@ingenico.com. Uitgelegd wie Ingenico ePayments is en wat onze bedrijfsactiviteit is. Uitgelegd namens welke organisatie wij deze afschrijving hebben verwerkt. Geadviseerd om rechtstreeks contact op te nemen met de organisatie, waar de bestelling is geplaatst. Met vriendelijke groet, Customer Service Ingenico ePayments

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Global Collect?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen