Klacht Global System B.V.: Misleidende verkooppoging

J.W. Bosman

na het beantwoorden van drie onschuldige vragen aan de voordeur werd me medegedeeld dat ik gebeld zou worden voor een schoonmaakklus naar keuze van ca 45 minuten.
Ik werd inderdaad gebeld voor genoemde schoonmaakklus en ik gaf aan dat dat het ontkalken van de badkamer moest zijn. Nadrukkelijk aangegeven dat ik geen verkooppraktijken wilde maar alleen de schoonmaakklus. Dat werd bevestigd. Vandaag kwam de schoonmaker langs, keek snel even naar de klus in de badkamer en wou vervolgens beginnen aan een uitgebreide demonstratie van KIRBY housecleaning spullen. Heb hem er nogmaals op gewezen dat dat niet de afspraak was. Omdat hij in de demo bleef volharden heb ik hem vriendelijk de deur gewezen. Jammer dat ik daarvoor thuis moest blijven.

Excuus aanbieden en compenseren van mijn vrije tijd.

Global System B.V.
    Beste heer / mevrouw Bosman,

U heeft aan deur meegewerkt aan een promotieactie van ons, en u bent geselecteerd voor een gratis reiniging naar keuze i.v.m
    deze promotieactie.

U heeft voor de badkamer gekozen, dat is dan ook wat wij voor u willen doen.

De reden waarom wij dit doen:

wij vertellen en schrijven niet over ons product omdat wij vinden dat je dan een verkoop praatje aan het houden bent, wij geloven er in als je wat laat zien je de beste indruk achterlaat.
    Dit is ook de reden dat wij ook geen verkoop praatje houden bij u thuis maar wij buiten de badkamer nog meer dingen voor u schoonmaken zodat u op de hoogte bent wat voor product er op de markt is.
    Mocht u in de toekomst geïnteresseerd in ons product raken dan weet u ons te vinden. (de wel bekende mond tot mond reclame)

Bij het maken van de afspraak geven we ook aan dat het plus minus 90 tot 100 minuten duurt soms wat langer als er veel vragen worden gesteld, want we willen de mensen zo goed mogelijk helpen.
    Helaas hebben wij u niet kunnen helpen en dat betreuren wij ten zeerste, wij vinden dat ''klanten'' altijd gelijk hebben dus bij deze bieden we onze welgemeende excuses aan. Mocht u ons nog de kans willen geven komen wij uiteraard graag nog bij u langs met de hoop u toch nog te kunnen helpen in het huishouden.

J.W. Bosman
    Verborgen Tupperware praktijken waar ik een bloedhekel aan heb. Dank voor je excuus maar de betreffende avond is onbetaalbaar verziekt. Wat gaan jullie daar aan doen?

Ook een klacht indienen over Global System B.V.?