Klacht Go-sharing: Ik krijg ten onrechte een boete en een hoge rekening (225 Euro).

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 599918
Gebruiker
eipmiw
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Mijn klacht is dat het bedrijf mij een boete in het vooruitzicht heeft gesteld van 75 Euro en een rekening van 224 Euro omdat ik mijn laatste rit niet beeindigd zou hebben en de scooter geparkeerd heb, buiten het toegestane gebied. Ik kon de scooter echte niet terugbrengen omdat hij niet meer wilde starten en dus kon ik de rit ook niet beeindigen. Omdat het de eerste keer was dat ik Go-sharing gebruikte, verkeerde ik in de veronderstelling dat mijn tegoed (10 Euro) dan gewoon op zou gaan en dat daarmee de kous af was. De scooter stond overigens maar 500 meter buiten het toegestande gebied.

Gewenste oplossing

De boete en de rekening kwijtschelden.
Geboden oplossing
Ik kreeg een boete van 75 Euro met daarbij nog 24,90 Euro administratiekosten. Ik heb een bezwaarschrift ingediend waarin ik aangeef dat ik inderdaad een overtreding heb begaan maar dat ik de boete onredelijk hoog vond. Ik heb een aangepaste boete betaald van 30 Euro minus 20 Euro administratiekosten = 10 Euro. Gaan ze hier niet mee akkoord dan schakel ik de Autoriteit Consument en Markt in.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    eipmiw
    Datum
    Ik kreeg twee dagen later de volgende reactie: "
    Ik begrijp dat het vervelend is dat dit is gebeurd. Echter bent u er zelf verantwoordelijk voor dat u de regels begrijpt voordat u gebruikt maakt van een dienst. Daar behoren ook de servicegebieden toe". Ik kan me niet herinneren dat ik voorwaarden heb gezien. Het huren van de scooter was super simpel. Daarbij werd geen enkele waarschuwing gegeven over toegestane gebieden. Daar werd ik dus achteraf nee geconfronteerd wat in mijn ogen geen goede handelswijze is.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Go-sharing?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen