Klacht GoBytes: Ik heb bezwaar tegen het krijgen van een voucher in plaats van geld.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 490295
Gebruiker
goose
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik heb een refurbished laptop geretourneerd aan het bedrijf GoBytes, omdat het niet voldeed aan mijn wensen.
Zij weigeren mij om het geld terug te storten, omdat zij vinden dat ik een bedrijf ben. Zij willen mij in plaats daarvan een voucher sturen. Hier ga ik niet akkoord mee!
Ik ben een privépersoon, die op mijn privéadres deze laptop voor mijn zoon van twaalf besteld heb. Mijn zoon heeft naar mijn mening recht op het geldbedrag in plaats van een voucher!
Ik heb geen bedrijf en ik heb ook nooit een bedrijf gehad.
Zij linken mij aan een bedrijf genaamd "Valerius", waar ik geen zakelijke banden mee heb en gehad heb.
Het is voor mij onbegrijpelijk dat dit bedrijf aan mij gelinkt wordt.
Mijn vraag aan u is om bemiddeling bij het storten van het geld waar ik recht op heb op mijn bankrekening door GoBytes!!
Ik heb meerdere keren zowel via mail als telefonisch contact gehad helaas zonder resultaat.

Gewenste oplossing

Het geld storten op mijn bankrekening NL55RABO0309828414
ten name van G.J.Schreuder
Geboden oplossing
Ik heb maar gebruik gemaakt van de omruil mogelijkheid, maar ik wilde eigenlijk gewoon mijn geld terug om te kijken bij meerdere aanbieders! Maar eerlijk is eerlijk het ontvangen product is wel goed!
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    GoBytes
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Inmiddels is deze klacht al opgelost en afgehandeld, echter zullen wij hieronder een toelichting geven wat we ook aan meneer en mevrouw hebben aangegeven.

    De bestelling die is geplaatst betreft een zakelijke bestelling op bedrijfsnaam die mevrouw hierboven benoemd. De bestelling is geplaatst door de klant zelf op onze webshop en de gegevens zijn door de klant ingevuld. Hierdoor valt de bestelling buiten de Wet Koop op Afstand die voor consumenten bedoeld is, omdat het een zakelijke bestelling.

    Tevens hebben wij dit opgenomen in onze algemene voorwaarden en retourprocedure/formulier die de klant ook heeft gelezen, omdat het retourformulier ingevuld is meegestuurd met het pakket. Uit coulance bieden wij wel altijd de mogelijkheid voor zakelijke aankopen om te retourneren met als 2 opties:

    1. Voor een vervangend model te gaan uit ons assortiment
    2. Indien er geen passend vervangend model is in ons huidige assortiment een couponcode ter waarde van je bestelling

    We hebben beiden opties aan de klant aangeboden, echter weigerde ze beide opties in eerste instantie. Echter heeft men op 28-10-2020 per E-mail doorgegeven om alsnog voor een vervangend model te gaan. Inmiddels hebben wij het vervangend model geleverd aan de klant en is hiermee de klacht opgelost

    Met vriendelijke groet,

    Team GoBytes

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over GoBytes?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen