Klacht Goedkopehypotheek.nl: Niet voldoen aan inspanningsverplichting

Klachtnummer
# 94731
Gebruiker
Seuntjens
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 26 Juni vragen wij een financiering aan. Ons werd beloofd dat dit maximaal 6 tot 8 weken in beslag zou nemen. Wij zouden gaan passeren bij de notaris op 31 oktober, tijd genoeg dachten wij. Op 30 Oktober(16!! weken later) hadden wij nog geen duidelijkheid of dat onze financiering een finaal akkoord zou bereiken. Dit bedrijf heeft ons weken aan het lijntje gehouden met valse belofte, niet nakomen afspraken, slechte informatie voorziening, rare stukken op het laatste moment nog opvragen, en dat terwijl het een appeltje eitje zou moeten zijn(we hebben 2 vaste inkomens, geen schulden, ruimschootse dekking voor de hypotheek die we wilde). Zelfs op de dag van passeren moesten wij onze afspraak bij de notaris verzetten van 15:00uur naar 19:00uur omdat het geld er nog niet was. Naast de ongelooflijke stress die dit met zich meebracht(boete clausule, er hingen meerdere kopen en verkopen aan vast) heeft dit ons ook aantoonbare financiele schade opgeleverd, spoedtarief notaris etc.

De oplossing

Wij hebben 2000 euro overgemaakt van de totale kosten 2200 euro. Die laatste 200 euro betalen we echt niet en desnoods maar een dagvaardiging en voor de rechter. De oplossing mijn inziens is dit bedrag wegstrepen voor het niet nakomen van inspanningsverplichting jegens ons.

2 reacties

  1. Auteur
    Goedkopehypotheek.nl
    Datum
    Geachte relatie,Wij komen hier persoonlijk bij u op terug om uw dossier af te wikkelen.Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Goedkopehypotheek.nl
  2. Auteur
    Seuntjens
    Datum
    Ik wacht nog steeds om de benadering van goedkopehypotheek.nl voor een afwikkeling maar "verrassend" genoeg hoor ik niks.

Ook een klacht indienen over Goedkopehypotheek.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen