Klacht Google: Google verdient liever geld aan dure advertenties van oplichters dan van betrouwbare bedrijven

J.W.A. Brouwer/Engbers

Misleidende advertenties van Google brengen je in contact met een bedrijf dat zich Afvoer365 noemt en op de factuur 24/7 Service. Ik had op verzoek van zieke buren de naam van het reguliere rioleringsbedrijf in de eigen woonplaats ingetikt. Maar dan kom je uit bij bedrijven aan wie Google meer kan verdienen en die adverteren met Ontstopingsbedrijf in de eigen woonplaats. Gevolg een rekening voor rioolontstopping die 7x zo duur is dan wat het bij het bedrijf zou kosten waarvan ik de naam had ingetikt.
Nu er geen telefoonboeken meer zijn en telefoonnummers zo slecht vindbaar zijn worden we steeds afhankelijker van zoekmachines zoals Google. Ik vind dat wanneer er gezocht wordt met de naam van een bedrijf ze verantwoordelijkheid moeten nemen de website daarvan als eerste te vermelden en niet alleen voor de eigen winst gaan en advertenties verkopen aan oplichters.

Wanneer ik de naam van een bedrijf intyp plus de plaats van vestiging en de sector dan moet Google dat bedrijf als eerste in beeld brengen en geen voorrang verlenen aan advertenties van bedrijven die oplichters blijken te zijn.

Wij vinden dat Google hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Google?