Klacht Goosecraft: Onbeschofte klantenservice

content Niet opgelost
JM

Een aankoop gedaan van een leren broek. Na 3 x dragen, naad los. Heb ze een mail gestuurd en ontving meteen reactie dat ik het moest laten repareren en dan bon opsturen. Juridisch gezien ligt verantwoordelijkheid herstellen gebrek bij de verkoper en niet bij de consument, dus ik vond de reactie kort door de bocht. Klantvriendelijke was geweest om mij de keuze te geven om het zelf op te lossen en kosten te declareren of door het bedrijf te laten herstellen. Ik dacht ik maak er niet te veel heisa over dus vroeg luchtig naar hoe zit het dan met compensatie voor mijn ongemak dat ik het zelf moet laten repareren en kosten declareren etc. Er kwam geen enkele handreiking van hun kant - echt stug en klantonvriendelijk. Dus na veel heen en weer email, stelde ik zelf voor mij een kortingscode te geven voor volgende aankoop. Hierop ontving ik een betuttelende reactie dat het echt de efficiënste oplossing dat ik het liet repareren want dan hoefde ik niet naar postkantoor, broek te missen en doos te zoeken. Ook werd er letterlijk gesuggereerd dat ik zeurde. Dit ging mij te ver en zond de mail als KLACHT door naar het hoofdkantoor. Ik ontving van dezelfde afdeling van de webshop een reactie waarin ik voor brutaal werd uitgemaakt. Dus eerst werd ik uitgemaakt voor zeur en toen ook nog als brutaal...wat is er mis met de klantenservice van dit bedrijf?? Ik heb geantwoord dat het echt te ver ging en dat ik een klacht op Klachtenkompas en bij de Consumentenbond zou indienen en nu gaan ze me bellen...te laat - erg opportuun en hypocriet. Dat hadden ze kunnen doen toen ik formeel een klacht indiende ipv die defensieve en onbeschofte reactie die ik op mijn klacht ontving. Ik ben nog nooit zo onbeschoft door een klantenservice cq bedrijf behandeld - terwijl ik geheel in mijn recht stond en dat met beleefdheid en luchtigheid heb aangegeven. En dan word ik uitgemaakt voor zeur en brutaal. Slechte kwaliteit broeken en ongelooflijk onbeschofte klantenservice! Ook zeer incorrect dat mijn klacht door dezelfde klantenservice wordt afgehandeld waarover ik een klacht heb ingediend!

Ten eerste hun klantenservice medewerkers op cursus klantvriendelijkheid sturen.
Ten tweede hun klachtenbeleid op orde krijgen.
Oprechte excuses hoef ik niet meer, want daar heb ik geen fiducie meer in dat dit bedrijf hier toe in staat is.

Wij vinden dat Goosecraft hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

JM
    Aanvulling. Gisteren nadat ik mijn klacht had geplaatst op Klachtenkompas, ontving ik meteen weer een email van Goosecraft met de stuitende reactie waarin geen zelfinzicht werd getoond of hand in eigen boezem gestoken. Er werd gezegd: wat jammer dat ik het zo ervaar en dat ze altijd proberen om dingen luchtig op te lossen en alle communicatie wordt verkeerd begrepen.
    M.a.w.: ik begrijp al hun 'luchtige' communicatie verkeerd.
    Sinds wanneer is communicatie 'luchtig' als er wordt gesuggereerd dat de klant zeurt en de klant voor brutaal wordt uitgemaakt wanneer die vraagt om compensatie voor haar ongemak??

Die reactie waarin 'brutaal' werd gebruikt, was een reactie op mijn mail waarin het onderwerp van de email was: Klacht. Dus als je een klacht stuurt naar het hoofdkantoor van Goosecraft dan word je op 'luchtige' wijze uitgemaakt voor brutaal...

Helaas dus een bevestiging dat ik eerder aangaf dat ik geen fiducie had in een oprecht excuus. In deze reactie van hen staat helemaal geen zelfreflectie over hun slechte communicatie vaardigheden en het gebrek aan klantgerichheid en klantvriendelijkheid.

Nogmaals: als een bedrijf het herstel van een gebrek overlaat aan de klant - zonder ook maar aan te bieden om het herstel zelf uit te voeren, dan zou het klantvriendelijk zijn om de klant iets van compensatie aan te bieden voor het ongemak.

Als dat niet gebeurt en de klant stuurt daar op aan, dan ga je niet zeggen dat de klant zeurt, ook al eindig je met een smiley. Als de klant hierover een klacht indient bij het hoofdkantoor, dan laat je die klacht niet afhandelen door dezelfde persoon waar de klacht overgaat!

Daarnaast ga je dan de klant niet uitmaken voor brutaal omdat de klant assertief is om een compensatie te vragen voor het ongemak.
    Bovendien als de klant een klacht op Klachtenkompas zet dan ga je de klant niet overvallen door te bellen zonder eerst even via de email te vragen of dat gewenst is door de klant.
    Ten slotte als je dan toch weer een emailreactie stuurt toon dan zelfinzicht door excuses te maken voor het uitmaken van 'zeur' en 'brutaal'.
    En vooral beloof beterschap ipv zeggen dat alle communicatie verkeerd wordt begrepen...

Ik doe al jaren dagelijks online aankopen van toiletspullen tot kleding etc. En nog nooit, maar dan ook nooit heb ik dit soort reacties van klantenservices ontvangen als er iets misging...
    Dit is dan ook mijn 1ste klacht op dit forum!

Ook een klacht indienen over Goosecraft?