GOOSSENS: "....we
dienen deze klacht toch als ongegrond te beschouwen." feb 2017
U doet er verstandig aan voor 1x de KLACHT
professioneel te lezen en deze te behandelen. Uw medewerkers die op dit moment
over de telefoon zowel mij als mijn man bestoken met tirades op zeer
onprofessionele en agressieve wijze doet ons alleen maar besluiten dat wij het
niet nogmaals niet bij laten. KOM UW AFSPRAKEN NA. Of u komt de verkeerd
geleverde tafel alsnog zoals beloofd ophalen en retourneer ons het geld. Of u
levert ons een originele TIMBER tafel en géén imitatie Goossens exemplaar. Ook
het kleurverschil is een aspect dat u zelf tegenspreekt in de verkoopbon.
5
december 2016, Barendrecht
Betreft:
Uw Order nummer 2252316 / 2262325 t.n.v. M. Stieber te Barendrecht
Geachte klantenservice,
Op 23 augustus j.l. hebben wij bij Goossens
een TIMBER eettafel besteld bij uw
filiaal Alexandrium, Capelle a/d IJssel als aanvulling op het door ons eerder
bij Goossens aangeschafte meubilair van TIMBER. Dit betreft een dressoir en
twee later speciaal in opdracht gemaakte muurplanken van/door TIMBER. Bij deze
bestelling hadden wij foto’s
meegenomen van het bestaande meubilair om zodoende een indruk te geven van de
houtsoort en kleurschakering.
Wij waren ons bewust van het feit dat er een
kleurverschil zou kunnen zijn met de nieuw aan te schaffen eettafel en de
verkoop(st)er heeft ons daar ook terecht op gewezen. Het nieuwe TIMBER meubel
zou wat grijzer en lichter kunnen overkomen dan het reeds in bezit
zijnde (zoals op de orderbon werd vermeld). De reden was ook dat het merk
TIMBER niet meer bestond en dat dit nu onder de naam GOOSSENS geleverd werd. Dit ondanks het feit dat er nog steeds
TIMBER in de collectie vermeld werd, maar dat vooralsnog terzijde.
Op 17 oktober, de dag van levering van de
eettafel, bleek deze echter niet lichter maar veel donkerder te zijn, tegen
diep donkerbruin aan (zie foto 1a + b – verschil dressoir en eettafel). Wij
hebben dit direct aan de chauffeur gemeld die een aantekening op de
afleveringsbon heeft aangebracht en vervolgens zijn wij teruggegaan naar
Alexandrium om de klacht te melden. Er werd ons nogmaals gewezen op het
‘normale’ kleurverschil waar wij ons vanaf aanvang reeds terdege van bewust waren. Toen wij de
foto’s lieten zien werd er toegegeven dat dit niet normaal was en hier actie op
ondernomen moest worden. Ook hebben wij daarna contact opgenomen met u, de
centrale klantenservice van Goossens, waarbij - na vermoedelijk ruggespraak met
het filiaal - toegegeven werd dat er iets niet goed was gegaan tijdens de
verkoop.
Op 21 oktober zijn wij vervolgens nog een keer
naar Capelle a/d IJssel gegaan om te kijken of er een alternatieve tafel in het
filiaal aanwezig was die wel dichtbij de kleur van ons meubilair kwam. Hiervoor
hadden wij deze keer het front van onze dressoir meegenomen en ons oog viel op
de eettafel van het type Loco waarvan de kleur en schakering vrijwel exact
overeenkwam. Ondanks dat dit niet helemaal het gezochte model was en niet van
massief notenhout maar deels gefineerd, hebben we dit toch geaccepteerd en deze
als alternatief besteld met de afspraak dat bij levering het verschil bedrag
van E 400 geretourneerd zou worden. De eerder geleverde tafel zou dan meteen
opgehaald worden. Ook hebben wij bij dit bezoek gemeld dat naast de te
donkerbruine kleur van de GOOSSENS tafel, deze bij aflevering ook nog eens twee
lelijke bramen aan de zijkant vertoonde (waarbij kleding regelmatig achter
blijft hangen) en het waarschijnlijk binnenkort op deze houtnerven zal afbreken
(zie foto 2).
Op 30 november j.l. werd dan eindelijk de
tafel van het type LOCO geleverd en wat bleek? De tafel was totaal niet
vergelijkbaar met het showroom model. Het was een compleet andere tafel. We
noemen het maar oneerbiedig: “de uitstraling van een Leen Bakker meubel”.
De chauffeur en bijrijder waren het volledig met ons eens dat dit absoluut niet
gecombineerd kon worden met onze bestaande meubels en zij hebben ook meteen
zelf contact opgenomen met u, waarbij een en ander is bevestigd door hen (foto
3).
Resumerend:
1.
Goossens heeft niet de verlangde
TIMBER eettafel kunnen afleveren wat heeft geresulteerd in een compleet andere
behandeling en kleur dan de TIMBER collectie die Goossens jarenlang heeft
verkocht.
2.
De aankoopbon vermeldt wel dat het
om een TIMBER tafel uit de collectie ging.
3.
De tafel werd niet lichter maar vele malen donkerder
afgeleverd, wat in tegenstelling is met de notitie op de aankoopbon.
4.
De alternatieve tafel van het type
LOCO was een compleet andere eettafel dan het exemplaar in de showroom. De
geleverde tafel was vele malen lichter, zag er kaal, blank en onbewerkt uit;
kortom goedkoop.
U zult begrijpen dat wij na deze nare
ervaringen redelijk ontmoedigd zijn en er geen vertrouwen meer in hebben dat
bij een nieuwe bestelling van een (massieve) GOOSSENS tafel er een geleverd wordt met een houtkleur binnen een
acceptabele marge. Hierbij in acht nemende dat dit geen TIMBER tafel meer zal
kunnen zijn.
Wij
verzoeken dan ook of u deze huidige GOOSSENS
tafel zo spoedig mogelijk zou willen ophalen en ons het volledig betaalde
aankoopbedrag