Klacht Goossens Wonen & Slapen: Goossens schaam jullie.

Gedupeerde-Goossens-klanten

Goossens schaam jullie. Timber eettafel gekocht; 1ste levering geeft klantenservice toe dat er verkeerd besteld is; wordt teruggenomen. We besluiten daarom een alternatieve tafel bij Goossens te bestellen. Opnieuw verkeerde levering; beide bestelde modellen komen nog compleet niet overeen met de showroom-modellen. Zelfs de chauffeurs van Goossens raden ons sterk af om deze 2de levering te accepteren. Gevolg; Goossens besluit doodleuk op hun eerste afspraak terug te komen en neemt de eerste tafel niet meer terug ondanks ze toegegeven hadden dat ze zelf een fout hadden gemaakt bij de 1ste bestelling. Opnieuw zoekend naar een oplossing vinden we in het filiaal in Utrecht de juiste Timbertafel; kleur en formaat zijn perfect. Weliswaar licht beschadigd, maar dat willen we desnoods op de koop toenemen. Uitspraak van Goossens: als je de tafel wilt kom het dan maar zelf ophalen en kom de foute dan maar zelf brengen. De brutaliteit. Geen compromis voor aanname showroom-model, oftewel zelf boedelbak regelen en notabene de verkeerde tafel van Goossens dan ook nog zelf terugbrengen. Schaam jullie Goossens. Klantenservice is te laf om iets op papier te zetten en uiteraard durven de verkoopdames van zowel vestiging Alexandrium als Utrecht niets te zeggen; resultaat wekenlang van het kastje naar de de muur; daar zijn ze bijzonder goed in oftewel; van klantenservice naar klantenservice. CONCLUSIE: Voor ons NOOIT meer Goossens. ADVIES: Lees alvorens je iets koopt eerst de recensies van Goossens op internet: je vindt een overvloed van klachten. Vertel het voort; doen wij ook.

Beste heer/mevr [verwijderd door moderator],

medewerker van de klantenservice

medewerker van de klantenservice
    Uw Antwoord:
    Beste heer/mevr Stieber,
    Onze excuses voor de ongemakken. Helaas is kleurverschil bij een nabestellen na 9 jaar onvermijdelijk, zoals ook vooraf met u besproken. U vraagt of we dit nogmaals schriftelijk kunnen toelichten. Deze toelichting kunt u morgen in uw mail verwachten.Met vriendelijke groetenmedewerker van de klantenserviceONS ANTWOORD:
    Wij spreken NIET over kleurverschil; wij spreken over het aankopen van een originele TIMBER eettafel die Goossens bevestigd ALSNOG NIET MEER TE KUNNEN LEVEREN, met alle gevolgen van kleurverschil. Daar willen wij een compensatie voor. Voor die tijd hebben wij tot 2x toe geprobeerd met uw 'vriendelijke' en 'meewerkende' personeel naar een oplossing te zoeken; die heeft GOOSSENS niet kunnen bieden door 2x opnieuw te blunderen; een nog meer NIET overeenkomende eettafel te leveren zoals hij in de showrooms wordt gepresenteerd (totaal misleidend) en door NIET mee te werken ons de gelegenheid te geven een showroommodel te laten accepteren. UW brutaliteit dat we hem zelf konden ophalen en de fout geleverde zelf konden terugbrengen 'in de auto' is te zot voor woorden. Dit schandelijke verhaal is niet alleen gedeeld op de klachtencompas, maar ook vele malen bij de recensies op uw prachtige Facebook site en vanzelfsprekend een ieder in onze kenniskring. Uw mond-tot-mond reclame. DE OPLOSSINGSchadevergoeding voor totaal verkeerd geleverde type eettafel. Je bestelt een originele TIMBER eettafel ter aanvulling van onze bestaande collectie Timber (dressoir en tv-meubel) en je krijgt vervolgens een alternatief exemplaar "Goossens-imitatie ".
    Beste heer/mevr Stieber,

Zoals zojuist aan de telefoon besproken was van tevoren bij beide aankopen bekend dat het afkomstig is van een andere leverancier dan uw leverancier van 9 jaar geleden en dat daarom kleurverschil onvermijdelijk is. We vinden het spijtig dat we er samen niet uit komen, maar we dienen deze klacht toch als ongegrond te beschouwen.

GOOSSENS: "....we
    dienen deze klacht toch als ongegrond te beschouwen." feb 2017

U doet er verstandig aan voor 1x de KLACHT
    professioneel te lezen en deze te behandelen. Uw medewerkers die op dit moment
    over de telefoon zowel mij als mijn man bestoken met tirades op zeer
    onprofessionele en agressieve wijze doet ons alleen maar besluiten dat wij het
    niet nogmaals niet bij laten. KOM UW AFSPRAKEN NA. Of u komt de verkeerd
    geleverde tafel alsnog zoals beloofd ophalen en retourneer ons het geld. Of u
    levert ons een originele TIMBER tafel en géén imitatie Goossens exemplaar. Ook
    het kleurverschil is een aspect dat u zelf tegenspreekt in de verkoopbon.

december 2016, Barendrecht

Betreft:
    Uw Order nummer 2252316 / 2262325 t.n.v. M. Stieber te Barendrecht

Geachte klantenservice,

Op 23 augustus j.l. hebben wij bij Goossens
    een TIMBER eettafel besteld bij uw
    filiaal Alexandrium, Capelle a/d IJssel als aanvulling op het door ons eerder
    bij Goossens aangeschafte meubilair van TIMBER. Dit betreft een dressoir en
    twee later speciaal in opdracht gemaakte muurplanken van/door TIMBER. Bij deze
    bestelling hadden wij foto’s
    meegenomen van het bestaande meubilair om zodoende een indruk te geven van de
    houtsoort en kleurschakering.

Wij waren ons bewust van het feit dat er een
    kleurverschil zou kunnen zijn met de nieuw aan te schaffen eettafel en de
    verkoop(st)er heeft ons daar ook terecht op gewezen. Het nieuwe TIMBER meubel
    zou wat grijzer en lichter kunnen overkomen dan het reeds in bezit
    zijnde (zoals op de orderbon werd vermeld). De reden was ook dat het merk
    TIMBER niet meer bestond en dat dit nu onder de naam GOOSSENS geleverd werd. Dit ondanks het feit dat er nog steeds
    TIMBER in de collectie vermeld werd, maar dat vooralsnog terzijde.

Op 17 oktober, de dag van levering van de
    eettafel, bleek deze echter niet lichter maar veel donkerder te zijn, tegen
    diep donkerbruin aan (zie foto 1a + b – verschil dressoir en eettafel). Wij
    hebben dit direct aan de chauffeur gemeld die een aantekening op de
    afleveringsbon heeft aangebracht en vervolgens zijn wij teruggegaan naar
    Alexandrium om de klacht te melden. Er werd ons nogmaals gewezen op het
    ‘normale’ kleurverschil waar wij ons vanaf aanvang reeds terdege van bewust waren. Toen wij de
    foto’s lieten zien werd er toegegeven dat dit niet normaal was en hier actie op
    ondernomen moest worden. Ook hebben wij daarna contact opgenomen met u, de
    centrale klantenservice van Goossens, waarbij - na vermoedelijk ruggespraak met
    het filiaal - toegegeven werd dat er iets niet goed was gegaan tijdens de
    verkoop.

Op 21 oktober zijn wij vervolgens nog een keer
    naar Capelle a/d IJssel gegaan om te kijken of er een alternatieve tafel in het
    filiaal aanwezig was die wel dichtbij de kleur van ons meubilair kwam. Hiervoor
    hadden wij deze keer het front van onze dressoir meegenomen en ons oog viel op
    de eettafel van het type Loco waarvan de kleur en schakering vrijwel exact
    overeenkwam. Ondanks dat dit niet helemaal het gezochte model was en niet van
    massief notenhout maar deels gefineerd, hebben we dit toch geaccepteerd en deze
    als alternatief besteld met de afspraak dat bij levering het verschil bedrag
    van E 400 geretourneerd zou worden. De eerder geleverde tafel zou dan meteen
    opgehaald worden. Ook hebben wij bij dit bezoek gemeld dat naast de te
    donkerbruine kleur van de GOOSSENS tafel, deze bij aflevering ook nog eens twee
    lelijke bramen aan de zijkant vertoonde (waarbij kleding regelmatig achter
    blijft hangen) en het waarschijnlijk binnenkort op deze houtnerven zal afbreken
    (zie foto 2).

Op 30 november j.l. werd dan eindelijk de
    tafel van het type LOCO geleverd en wat bleek? De tafel was totaal niet
    vergelijkbaar met het showroom model. Het was een compleet andere tafel. We
    noemen het maar oneerbiedig: “de uitstraling van een Leen Bakker meubel”.
    De chauffeur en bijrijder waren het volledig met ons eens dat dit absoluut niet
    gecombineerd kon worden met onze bestaande meubels en zij hebben ook meteen
    zelf contact opgenomen met u, waarbij een en ander is bevestigd door hen (foto
    3).

Resumerend:

Goossens heeft niet de verlangde
    TIMBER eettafel kunnen afleveren wat heeft geresulteerd in een compleet andere
    behandeling en kleur dan de TIMBER collectie die Goossens jarenlang heeft
    verkocht.

De aankoopbon vermeldt wel dat het
    om een TIMBER tafel uit de collectie ging.

De tafel werd niet lichter maar vele malen donkerder
    afgeleverd, wat in tegenstelling is met de notitie op de aankoopbon.

De alternatieve tafel van het type
    LOCO was een compleet andere eettafel dan het exemplaar in de showroom. De
    geleverde tafel was vele malen lichter, zag er kaal, blank en onbewerkt uit;
    kortom goedkoop.

U zult begrijpen dat wij na deze nare
    ervaringen redelijk ontmoedigd zijn en er geen vertrouwen meer in hebben dat
    bij een nieuwe bestelling van een (massieve) GOOSSENS tafel er een geleverd wordt met een houtkleur binnen een
    acceptabele marge. Hierbij in acht nemende dat dit geen TIMBER tafel meer zal
    kunnen zijn.

Wij
    verzoeken dan ook of u deze huidige GOOSSENS
    tafel zo spoedig mogelijk zou willen ophalen en ons het volledig betaalde
    aankoopbedrag

Gedupeerde-Goossens-klanten
    Uw imitatie variant; dit is dus geen TIMBER
    Beste heer/mevr [verwijderd door Moderator],

Gedupeerde-Goossens-klanten

Ook een klacht indienen over Goossens Wonen & Slapen?