Klacht GPSTrackShop.com: GPSTrackShop.com verkoopt producten van Chinese kwaliteit die niet werken.

Eric

GPSTrackShop.com verkoopt auto trackers via iBood.com. Volgens de productomschrijving een realtime GPS tracker. Echter werkt de tracker niet met nauwkeurige GPS, maar met het (goedkope, onnauwkeurig) LBS systeem. LBS is een gebied tussen 3 GSM zendmasten. In dit gebied wordt een willekeurige locatie gekozen. In de praktijk staat je auto kilometers van de locatie die LBS aangeeft. GPSTrackShop.com biedt op de eigen site een SIM kaart aan om met de tracker te kunnen communiceren. Na in gebruikname van de SIM kaart, ontdek je wat GPSTrackShop.com al lang wist. Het apparaat is geen GPS tracker, maar een goedkope, nutteloze LBS tracker. GPSTrackShop.com weigert het aankoop bedrag te restitueren en heeft de brutaliteit te sugereren dat je dankbaar moet zijn dat ze uit coulance de helft terug willen betalen. Na mijn klacht zijn de Algemene voorwaarden aangepast.

Ik eis dat jullie per ommegaande het totale aankoopbedrag restitueren. Jullie verkopen en werken met het product dus jullie weten dat het product niet deugt en dat de productomschrijving een leuk marketing praatje is en 100% onwaar. Hierdoor maken jullie je schuldig aan oplichting.

Beste Eric Horne,

Het blijft spijtig om te horen dat u ons product als onprettig heeft ervaren. Echter hebben wij veelal tevreden berichten ontvangen en hebben wij zelf het product als een goed werkend product ervaren. U bent zowel via e-mail als live chat geholpen en u heeft ook aangegeven dat de tracker vervolgens wel heeft gewerkt. Dat u zelf op een gegeven moment heeft gekozen hier geen gebruiken meer van te maken is uw goed recht.

Als u de productomschrijving bekijkt van ons product wordt duidelijk aan gegeven dat het product gedurende een periode zich afsluit en na die tijd weer online komt om zijn huidige locatie door te geven en om nieuwe instellingen te ontvangen, hier is niets aan gelogen. Dat het apparaat standaard elke 12 uur update had u kunnen weten, zie de verkoop pagina van iBOOD (http://www.ibood.com/extra-nl/nl/product-specs/4178/9695/gts-c330-magnetic-gps-car-tracker.html). Deze tekst is niet door ons aanpasbaar. Hier wordt duidelijk in de tekst aangegeven dat hij standaard elke 12 uur update. Dit is zelf te wijzigen met een eenvoudig commando, welke uitgelegd staat in de handleiding. Wij hebben u hiermee geholpen, echter heeft u ervoor gekozen om niet meer geholpen te willen worden en het product retour te sturen naar iBood, waar u het product aangeschaft heeft. (daarvoor moet u ook conform het herroepingsrecht zijn gecompenseerd)

Dat u gedurende uw gebruiksperiode geen GPS heeft ontvangen kan te maken hebben met positionering van het product. Als deze op een plek bevindt waar hij geen verbinding kan krijgen met GPS zal hij overschakelen op LBS (inderdaad 3 of meer GSM masten). Dit is noodzakelijke toevoeging, anders is er geen enkele locatie gegeven bij geen GPS bereik.
    U heeft het product retour gestuurd naar iBood en dus ook uw geld 100% retour gekregen. Daarnaast geeft u aan dat wij niet het aankoop bedrag willen restitueren, hiermee wijst u enkel naar de door u aangeschafte simkaart en data voor 1 jaar.
    GPSTrackShop.com
    Zoals op de retourkaart staat beschreven welke in de doos zat ”Wilt u iets retourneren? Let goed op! Geen gebruikte SIM-kaart” dit in verband met het feit dat het een SIM-kaart een service is die niet onder de wet op herroeping valt. Echter, ondanks dat hebben wij u uit coulance, vóór u dit bericht schreef, al meer dan de helft van de kosten vergoed.
    Dat u aangeeft dat de algemene voorwaarden zijn gewijzigd na uw klacht is ook incorrect. Wij hebben enkel tussentijds de Nederlandse algemene voorwaarden vervangen met een Engelstalige welke één op één door een vertaalbureau is vertaald, dit omdat we ook internationale klanten hebben.

Uw opmerkingen over de website kunnen wij niet plaatsen. Alle producten die al aangeboden worden zijn voorzien van prijzen, zelfs producten die binnenkort komen zijn voorzien van prijzen. Er is duidelijk te zien welke producten geleverd worden en hoeveel er op voorraad is.
    Transparantie is een lastig begrip om ons op aan te vallen, maar gezien u zowel per e-mail als via onze live chat geholpen bent, is het lastig aangeven wat dan zo niet-transparant is aan ons.
    Wij zijn (en waren) al in overleg met een keurmerk.

Helaas blijft u, ondanks de uitleg tijdens het contact dat we hadden en de duidelijke productomschrijving alsmede de extra melding dat SIM-kaarten niet retour mogen, ontevreden met onze coulante omgang door u toch meer dan de helft van uw geld voor de SIM-kaart te retourneren. Wij betreuren uw opstelling en zijn het niet met u eens. Hoe dan ook blijft het jammer dat u ontevreden bent. Mochten we u in de toekomst van een ander product kunnen voorzien, vernemen we het graag.

Dit antwoordt geldt ook voor uw bericht op https://nl.trustpilot.com/review/gpstrackshop.com/562a8c5e0000ff000913aa60

Eric
    Het bovenstaand verhaal is geen voorstel tot afhandeling. Ik lees slechts slechte smoesjes, excuses en zwakke pogingen van GPSTrackshop.com zich in te dekken. In mijn klacht heb ik slechts mijn gebruikservaring van dit product vermeld en die is, zoals uw product, niet al te best. Ik vind het ongeloofelijk dat jullie durven te claimen dat het product goed is. Ik daag jullie uit middels een neutrale bemiddelaar die een neutrale partij aanwijst uw product te beoordelen.
    Eric
    Deze klacht is nooit afgehandeld. GPSTrackshop.com heeft een flauwe reactie geplaatst met allerlei leugens en vervolgens hun website aangepast. Oplichterspraktijken van de hoogste categorie. Uit hun reactie voorstel tot afhandeling haal je hun werkwijze. Om de hete brij heen draaien en vervolgens doen alsof hun neus bloed. Wees gewaarschuwd en zeg het voort. GPSTrackShop.com zijn oplichters die d.m.v. leugens in de productomschrijving gebakken lucht verkopen. Je geld krijg je nooit meer terug.

Eric

Ook een klacht indienen over GPSTrackShop.com?