Klacht Grandado.com: incompleet, niet deugdelijke producten en oplichting.

Sandy2009

In april bestelling geplaatst, kreeg track en trace, tot mijn verbazing kwam dit van aliexpress, hun hiervan verwittigd en gevraagd om de bestelling te annuleren, daar het bedrijf verzuimd om deze informatie te vermelden, annuleren is niet mogelijk, wel retourneren als het pakket wordt geleverd.
Pakket incompleet gekregen, een mobiele oplader die niet aan de wettelijke eisen voldoet, m.a w. niet bruikbaar.
Contact opgenomen, telefonisch niet bereikbaar, opvallend genoeg noemen zij dit wel op hun website alsmede op klachtenkompas, contactformulier eveneens 2 x ingevuld, zonder reactie.
In mijn opinie doet dit bedrijf aan oplichtingspraktijken, punt 1: de producten zijn nog goedkoper in aanschaf bij Aliexpress, als men dit daar wilt bestellen, punt 2: Er wordt geen contact opgenomen en nemen derhalve ook hun verantwoording niet om tot een oplossing te komen.
Ik heb via iDEAL betaald, omdat creditcard betaling kennelijk niet leek te werken, nu achteraf begrijp ik waarom, via IDEAL krijg je het niet meer terug (wat ik overigens al bizar vind).
Ik heb aangifte gedaan wegens oplichting tegen dit bedrijf.
In mijn opinie mag dit bedrijf geen bestaansrecht meer hebben!

De kosten vergoeden van de producten, die niet, half of bruikbaar zijn geleverd.
Bij een reële oplossing wordt de aangifte ingetrokken en zal er geen dagvaarding plaatsvinden.

Sandy2009
    Dag Rianne, bedankt voor je bericht!
    Niet naar wens? Dan heb je niet goed gelezen. Ik heb helemaal geen bestelling gekregen, alleen een niet gecertificeerde oplader, zonder keurmerk, geleverd vanuit Aliexpress.
    Niet alleen hebben jullie voor mij als kwetsbare doelgroep voor de nodige gevolgen gezorgd om dit vanuit China te af te leveren, maar jullie zijn hierin ook niet eerlijk geweest, bij Aliexpress was ik goedkoper uit geweest, maar wilde ik juist voorkomen. Bovendien heeft de oplader geen keurmerk en derhalve dan ook ONVEILIG!!!
    Inmiddels is de oplader in de prullenbak beland.
    Daarnaast heb ik ook de LCD kookwekker niet in ontvangst mogen nemen, nu verwacht ik daar niet zoveel problemen mee, echter als deze ook vanuit Aliexpess komt, mag je het houden.
    Wil graag mijn kosten binnen één week retour zien op de rekening.
    Mijn ordernummer is: GRANNL1188916
    Grandado.com
    Beste Brigitte,

Bedankt voor jouw bericht.
    Wat vervelend dat je nog niets gehad hebt.
    Ik zie dat de kookwekker nog onderweg is.
    Echter is deze zonder track en trace code verstuurd.
    De levertijd hier van is uiterlijk 25 werkdagen.

Excuses voor het ongemak.

Rianne

Sandy2009
Dag Rianne, Ik geef nog geen beoordeling, omdat de klacht nog niet is opgelost. Punt 1: 25 dagen levertijd tel ik vanaf de besteldata van 30 april, ik kom dan uit op 5 juni. Dan moet ik deze uiterlijk ontvangen, niet vanaf nu, want dan mag je houden. Punt 2: De levering van de oplader, daar hoor ik je niet over, terwijl ik toch drie contactformulieren, en de klacht op deze site heb ingediend, zonder respons, de oplader komt uit China van Aliexpress, deze laders hebben niet het officiële keurmerk waar aan dient te voldoen. Bovendien stond hier niets over vermeld op de website, als ik dit risico wilde nemen, had ik het zelf wel via Aliexpress besteld en niet via jullie. In dit geval stel ik jullie hiervan in gebreke en wens ik derhalve de kosten van de oplader tegemoet te zien. De oplader heb ik uit de prullenbak gevist, dit moest ik doen in kader van bewijslast. Graag GOED LEZEN!!!! GEEN HALVE ANTWOORDEN. Dank!

Ook een klacht indienen over Grandado.com?