Klacht Grando Keukens en Bad: weigering werkblad keuken te vervangen terwijl ik garantie heb

PTijink

Mei 2011 hebben wij bij Grando keukens in Emmen een keuken aangeschaft. Omdat de kraan na 1,5 jaar lelijk was is deze onder garantie vervangen. Deze is geplaatst door een zzp'er (dhr. K. Schram), door Grando ingeschakeld. Direct na montage (april 2013) knapte ons aanrechtblad rondom de kraan. Dhr. Schram zegt dat hij niets verkeerd heeft gedaan, maar de leverancier van het aanrecht (Dekker uit Zevenhuizen) legt de schuld wel bij hem. Dhr. G. Niers, eigenaar van Grando Emmen weigert het aanrechtblad te vervangen als geen van de partijen bereid is te betalen; hij is van mening dat de verantwoordelijkheid zeker niet bij Grando ligt. Volgens de wet is dat echter wel zo! Ik heb immers bij Grando deze keuken aangeschaft en heb geen overeenkomst met de monteur of de leverancier. Er zou een onderzoek komen om te bepalen wie mijn nieuwe aanrechtblad moet betalen, maar ondanks vele telefoontjes en e-mails van mij en beloftes van dhr. Niers zit ik nu al >0,5 jaar met een kapot aanrechtblad!

Aangezien ik niets met de schuldvraag te maken heb, verlang ik van Grando dat het aanrechtblad nu eindelijk vervangen wordt. Het onderzoek naar de verantwoordelijke is volgens mij nog steeds niet gestart en de tijd tikt door.
Het is niet mijn zorg wie dit uiteindelijk betaalt, dat kan Grando ook na de reparatie uitzoeken. Grando is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk werkblad en dat gebeurt op deze manier tot op heden niet!
Aangezien mij al een half jaar beloofd wordt dat ik 'spoedig' een nieuw werkblad krijg, verlang ik dat het werkblad nog dit jaar (2013) vervangen wordt.

PTijink
    Na heel veel gebel en gemail is Grando eindelijk over de brug gekomen met een nieuw aanrechtblad. Dit heeft in totaal een jaar geduurd. De klacht is dus opgelost, maar op een veel te lange termijn. Vandaar de score -1

PTijink

Ook een klacht indienen over Grando Keukens en Bad?