Klacht Green Mobile: Telefoon teruggestuurd voor garantie. Ze zeggen eigen schuld en geven de telefoon niet terug.

greentelefoon

Ik heb een Iphone 6 besteld voor mijn zoon. Het duurde eerst al heel lang voor deze geleverd werd. Na de telefoon een paar maanden gebruikt te hebben, liep de batterij wel heel snel leeg. We hebben een melding gemaakt en de vraag kwam om de telefoon op te sturen. Dat hebben we gedaan. Na ongeveer 2 weken en diverse telefoontjes van onze kant kregen we eindelijk inhoudelijk bericht. De telefoon zou krassen en butsen hebben die er nog niet op zaten toen de telefoon werd geleverd. Daardoor zou de telefoon nu kapot zijn. De oplossing was om weer een nieuwe bij Greenmobile te bestellen. Ik zag op de foto nauwelijks beschadigingen en de telefoon heeft altijd in een hoesje gezeten. Ik wilde graag een second opinion en vroeg om de telefoon op te sturen. Dit wilden ze alleen doen als ik € 29,95 zou betalen. Dat wilde ik niet omdat ik al genoeg betaald heb voor een kapotte telefoon. Ik heb aangeboden de telefoon op te halen, of zelfs langs te gaan om foto's te maken van de telefoon en met eigen ogen te zien of het wel dezelfde was. Ook dat kon niet. Dus geld kwijt en telefoon kwijt. Waarschijnlijk wordt deze gewoon nog een keer verkocht. Niet aan beginnen dus.

De telefoon terug sturen zonder kosten, zodat ik deze elders kan laten maken.

Green Mobile
    Graag reageren wij op uw bericht.

De telefoon is sinds maart 2019 in gebruik geweest. Er deed zich een probleem voor met laden en u heeft de telefoon ingestuurd. De telefoon is 'als nieuw' verzonden in maart en heeft nu schade die er niet op zat toen wij de telefoon opstuurden. U zou simpelweg niet akkoord gegaan zijn met de telefoon in deze staat als wij u deze 'als nieuw' opgestuurd zouden hebben. Het probleem met laden/ de laadchip komt ook overeen met de sporen van hard stoten en of vallen van de telefoon.

U bent aangemeld in ons reparatiesysteem en heeft een handtekening gezet voor het gelezen hebben van de voorwaarden. In deze voorwaarden staat heel duidelijk vermeld dat er een bedrag van 29,95 verschuldigd is in het geval van verwijtbare schade/niet akkoord met de offerte. Deze kosten zijn verschuldigd voor de tijd die ons repaircenter kwijt is geweest aan onderzoek, de bijbehorende administratie en de (verzekerde) verzendkosten. U weigerde vervolgens om dit te betalen en wilde de telefoon komen ophalen/zien en foto's maken. Om een ongewenste situatie te voorkomen hebben wij aangegeven dat dit niet mogelijk is. U bent tenslotte akkoord gegaan met onze voorwaarden en wist/kon weten dat de telefoon wordt teruggestuurd zodra dit bedrag is voldaan.

De telefoon wordt zeker niet doorverkocht daar deze uw eigendom is en zal blijven. Zodra de telefoon door u is ontvangen kunt u desgewenst foto's maken en derden raadplegen. Het oordeel verwijtbare schade zal echter ongewijzigd blijven. Wij zullen dit ook niet veranderen aan de hand van het plaatsen van negatieve reviews op verschillende plekken.

Volledigheidshalve willen wij wel nog melden dat u niet heeft betaald voor een defecte telefoon. De telefoon werkte in maart namelijk probleemloos. Dit is ook op te maken uit het toen meegeleverde diagnostisch rapport. Aangenomen mag worden dat als dit probleem zich vanaf het begin af aan voorgedaan zou hebben, u eerder aan de bel getrokken zou hebben en niet bijna een half jaar later.

Wij zullen de telefoon per eerstvolgende gelegenheid retour sturen nadat de verschuldigde kosten door ons zijn ontvangen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

greentelefoon
De aangeboden oplossing is dat ik een kapotte telefoon terugkrijg tegen betaling van € 29,95. Daar heb ik niks aan en ik adviseer iedereen om niet met deze partij in zee te gaan. Ik heb nog voorgesteld om langs te komen om het toestel te bekijken en te fotograferen, zodat ik ook in staat wordt gesteld om te zien dat het echt om dezelfde telefoon gaat en dat de schade echt aanwezig is. Dit kon niet. In de reactie stond "om een ongewenste situatie te voorkomen". Wat kan er ongewenst zijn aan het kijken naar een toestel en dat fotograferen. Dit bedrijf behandelt de klant echt als de vijand.

Ook een klacht indienen over Green Mobile?