Opgelost door Green-stone.nl: Niet Integer verkoop

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 419789
Gebruiker
Ali
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Geachte heer/mevrouw,

Mijn ouders spreken amper Nederlands en zijn door deur verkopers van Green-Stone /Huismerk energie bezocht. Mijn ouders hebben zonder de Algemene voorwaarden te hebben gelezen/begrepen te hebben hun data overlegd aan de verkoper en hebben een contract ondertekend. Bovendien hebben ze geen enkel kopie van een getekende exemplaar algemene voorwaarde ontvangen. Noch een visitekaart van de verkoper. Mijn ouders zijn niet toereikend om een contract zonder de voorwaarden te hebben ingezien, gelezen en begrepen te hebben een contract te bewust te ondertekenen. Ik wil hierbij mijn klacht indienen over het niet integer handelen van dit bedrijf. Verkoop dient gericht te zijn aan mensen die de capaciteit hebben om de voorwaarden te begrijpen waarbij het ondertekend exemplaar dient overlegd te worden aan de potentiële klant. Zij hebben nu een contract getekend voor 3 Jaar, zonder hier bewust van te zijn. Verkoop aan ouderen die amper Nederlands spreken en de algemene voorwaarden noch enige bedrijfs info worden gedeeld valt niet onder INTEGER verkoop!



Gewenste oplossing

Ontbinden overeenkomst + wissen persoons gegevens uit data bestand
Geboden oplossing
Opzegging contract, Wat betreft begrijpen algemene voorwaarden in het Nederlands klopt totaal niet. Bovendien hebben we het contract bijna 1.5 week later ontvangen. De dames spreken gebrekkig Turks om de Algemene Voorwaarden volledig te kunnen overleggen. Bovendien heel vreemd dat de zo als ervaren benoemde verkopers niet eens een visitekaart hebben!
Status
opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Green-stone.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte meneer Sankaya,

    Ik heb gisteravond al op uw bericht gereageerd. Ik heb uw mail al beantwoord en ik heb al bevestigd dat het contract is geannuleerd. Onderstaand wat ik u gister al heb gemaild.

    Gezien uw klacht heb ik ondanks dat het zondag is, meteen gehandeld en contact gezocht met de betreffende verkoper(s).

    Gezien het annuleren kan ik u bij deze bevestigen dat het contract dat uw vader is aangegaan geannuleerd is.

    Betreft uw klacht. Ik heb contact gehad met de betreffende verkopers, het gaat hier om 2 dames die zowel de Turkse als Nederlandse taal beheersen. Het klopt dat uw moeder de Nederlandse taal niet goed beheerst. Uw vader heeft daarintegen tijdens het gesprek met de verkopers meerdere malen aangegeven het goed te begrijpen. Sterker nog, de dames hoefden het van hem niet naar het Turks te vertalen, hij begreep het. Dit is wat uw vader zelf meerdere keren heeft aangegeven. Betreft de leeftijd van uw vader, wettelijk gezien mogen we personen van zijn leeftijd inschrijven. Uiteraard kijken we daarbij naar de mate van zelfstandigheid en of ze het allemaal begrijpen, in dit geval is dit zelfs door uw vader zelf bevestigd. Tevens gaat het hier om ervaren verkopers die dat goed kunnen inschatten.

    U geeft aan dat u het vreemd vind dat er geen kopie van het contract is achtergelaten. Ik kan u bevestigen dat uw vader niet een kopie maar het contract zelf direct op de mail heeft ontvangen en na doornemen van het contract, de overstapservice en hele proces zelf heeft getekend en dus akkoord heeft gegeven.

    U wenst namens uw ouders het contract te annuleren, dat is dan bij deze gedaan.

    Mocht u nog vragen hebben, neem contact met ons op.


    Met vriendelijke groet,

    Renske van Lier

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Green-stone.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen