Opgelost door Green-stone.nl: Onrechtmatige aanmelding bij Energie Maatschappij Innova.via Green Stone

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 468849
Gebruiker
Maurice Schouw
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Geachte heer, mevrouw,

Het blijkt dat ik onterecht aangemeld ben bij Energiemaatschappij Innova via Greenstone.
Ik was tot op de dag van eergisteren 29 juli 2020 niet op de hoogte ervan een contract bij Innova te hebben.
Het blijkt nu dat het contract onder valse voorwendselen tot stand is gekomen.
Ik zou op 19 juni 2020 een telefonische handtekening gezet hebben: dit heb ik zeker niet en nooit gedaan.
Wel waren er 2 vrouwelijke colporteurs van Greenstone bij mij die dag op bezoek: ruim anderhalf uur, maar dat was een vriendschappelijk bezoek en we hebben het ook niet over overstappen of veranderen van Energie Maatschappij gehad.
Integendeel we hebben het over het Geloof gehad en verschillen tussen de Moslim en Christelijk Geloof besproken. Zie eventueel ook de video opname op mijn Face Book account dd. 19 juni 2020 met Waefa Tehari.

Derhalve dien ik een klacht in tegen Greenstone: omdat ik nooit een contract met Innova heb afgesloten en zeker niet op 19 juni 2020 een telefonische handtekening heb geplaatst.

Door 2 beeindigings mails van Essent kwam ik erachter: 29 juli jl.; dat ik bij Innova via GreenStone ben aangemeld.
Ik heb vanaf 19 juni jl. geen schrijven noch per mail noch per post ontvangen van GreenStone: dus ik kon ook niet reclameren.

Greenstone had mijn correcte e-mailadres en al mijn gegevens (vanwege een eerder contact januari dit jaar) en nu zegt [privé gegevens verwijderd] eergisteren van Greenstone, volgens zeggen de directeur: dat ik geen bevestiging per mail ontvangen zou hebben van het contract omdat mijn mailadres niet bekend zou zijn. Er schijnt ook een contract per 1 juli 2020 per post verstuurd te zijn: ook dat heb ik echter nooit ontvangen.

Kortom een hele “stinkende” kwestie

IK BEN NIET VERANDERT VAN ENERGIE MAATSCHAPPIJ
IK HEB GEEN CONTRACT OP 19 JUNI 2020 ONDERTEKEND

Waarom zou ik?

IK HEB EEN PERFECT 5 JARIG CONTRACT BIJ ESSENT
MET BETERE ELECTRA EN GASTARIEVEN DAN IN HET CONTRACT VAN INNOVA ENERGIE VERMELDT STAAN EN
IK VERWACHT EINDE AUGUSTUS 2020 CASHBACK VAN 250.00 EURO OMDAT IK DAN EEN JAAR BIJ ESSENT BEN

Ik verwacht dan ook een passende oplossing en een vergoeding voor gemaakte onkosten zoals telefoonkosten en compensatie voor het frauderen met een handtekening.



Gewenste oplossing

Annuleren van onrechtmatige aanmelding bij Innova: compenseren gemaakte kosten: ook in tijd: en verontschuldiging.
Geboden oplossing
Inmiddels is de onrechtmatige aanmelding rechtgezet en is heeft Essent mijn oude contract hersteld.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

7 reacties

  1. Auteur
    Green-stone.nl
    Datum
    .
  2. Auteur
    Green-stone.nl
    Datum
    .
  3. Auteur
    Green-stone.nl
    Datum
    .
  4. Auteur
    Green-stone.nl
    Datum
    de handtekeningen komen overeen en telefonisch heeft u ons verteld dat u toen ook de gegevens heeft doorgegeven en het wel wou overwegen.
  5. Auteur
    Maurice Schouw
    Datum
    Ik begrijp niet waar GreenStone het over heeft.
  6. Auteur
    Maurice Schouw
    Datum
    Greenstone reageerde naar mij als volgt:Beste,

    Wij gaan ons best doen om uw terug te zetten naar essent.

    Op do 30 jul. 2020 om 14:59 schreef Maurice Schouw : Mijn Klacht: hier door mij weggehaald: omdat bekend.

    Ik begrijp derhalve werkelijk niet waarom zij in lijn van deze reactie naar mij geen reactie op KlachtenKompas geplaatst hebben.
  7. Auteur
    Maurice Schouw
    Datum
    Ik ben nog steeds niet teruggezet naar Essent.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Green-stone.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen