Klacht Greenchoice: CO2 neutrale productie door Greenchoice bestraft

Duurzaamheidsadviseur

Sinds enige jaren was ik als duurzaamheidsadviseur een warm pleitbezorger voor Greenchoice: Reden: groen en flexibel en als je bijvoorbeeld zonnepanelen aanschafte, kon je je eigen voorschot direct aanpassen. Dat kan bij de andere traditionele en minder flexibele leveranciers niet.
Echter stapte ik onlangs over voor aardgas naar een (fors) goedkopere leverancier. Dat er dan een afrekening komt voor gas is logisch.
Om dat administratief af wikkelen, besluit Greenchoice echter (zonder enige communicatie ), om óók voor stroom een tussenafrekening te maken.
Voor iemand met 10.000Wp (8200kWh) zonnestroomproductie, houdt dat per 1 maart in, dat je die productie dus "tekort" komt !
Uiteraard contact gezocht met de klantenservice, maar het enige wat mogelijk was, is het "te hoge verbruik" in termijnen betalen.
Martien Rienks

Mijn voorstel:
ofwel opschorten van extra betaling tot mijn normale termijn per augustus
ofwel het "te hoge verbruik" pas in augustus verrekenen .
In beide gevallen dus niet verhoging van het voorschot, want op die manier wordt iemand gestraft voor CO2 neutrale stroomproductie.
Ik hoop dat u ook nu flexibel genoeg bent en niet vasthoudt aan een systeem, "omdat dat nu eenmaal administratief niet anders kan" zoals uw klantservice mededeelde.
Het zal toch niet zo zijn dat ik moet omkijken naar een andere leverancier dan juist Greenchoice, omdat ik zonnepanelen heb ?!

Greenchoice
    Beste heer Rienks,

Omdat ik u niet telefonisch kon bereiken heb ik u een e-mail gestuurd. Ik hoop dat we er samen op een goede manier uit kunnen komen. Ik wacht uw reactie af op mijn mail van vandaag.

Susanne
    Greenchoice

Ook een klacht indienen over Greenchoice?