Opgelost door Greenchoice: De financiële bedrijfsvoering is in het nadeel vd klant ingericht en klantenservice werkt niet.

content Opgelost
Peter

Ik stuurde de klantenservice van Greenchoice het volgende bericht:

dag,

Ik ontvang mijn jaarnota op 5 februari. Mijn jaarperiode loopt van februari t/m januari. Het door mij te ontvangen bedrag is ruim €777. Daar is het termijnbedrag van maart al vanaf.... Dat op zich vind ik al vreemd, maar goed. Wat ik echter ronduit storend vind is dat jullie pas omstreeks 10 maart gaan terug betalen. Dat betekent dat jullie mijn teveel betaalde bedrag (dat zich al in de loop van een jaar heeft opgebouwd) nog ruim een maand extra vast houden. Ik vind dat onjuist.

Dat daarnaast mijn maandbedrag nog met €38 verhoogd wordt terwijl ik met mijn vorige maandtermijn ruim €1.000 teveel betaald heb is ook buitengewoon verwonderlijk. U gaat vast antwoorden dat er een aantal tarieven verhoogd wordt en dat ik dat maandbedrag zelf kan aanpassen.

Dit alles riekt naar opzet en is iets dat ik niet van een bedrijf als Greenchoice verwacht. Ik denk dat ik me op een andere leverancier ga oriënteren.

De reactie van klantenservice Greenchoice:

Beste heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Goed dat u contact met ons opneemt, wij helpen u graag. Wij verwachten uw vraag binnen drie weken te beantwoorden. Wij begrijpen dat dit een lange reactietijd is.

Mijn klacht is tweeledig:
1. De financiële bedrijfsvoering die in het nadeel van klanten is ingericht.
2. De "klantenservice" die 3 weken over een antwoord doet.....

Ik wil dat Greenchoice haar financiële policy aanpast in het voordeel van de klant en dat klantenservice klantvriendelijk werkt met een termijn van maximaal 3 dagen.

geachte heer /mevrouw van der Stigchel,

Hartelijk dank voor uw snelle en positieve reactie! Ben blij dat u zoekt naar mogelijkheden in plaats van naar redenen waarom iets niet zou kunnen.

De door u voorgestelde oplossing is voor mijn individuele geval prima, dank u.

Het is echter maatwerk, en geen beleid. En daar waren mijn vragen wel op gericht:

1. De financiële bedrijfsvoering die in het nadeel van klanten is ingericht.
    2. De "klantenservice" die 3 weken over een antwoord doet.....

Voorgestelde oplossing:

Ben benieuwd of hier in algemene zin nog iets aan gedaan kan worden.

Peter

Ook een klacht indienen over Greenchoice?