Klacht Greenchoice: Energie tarief verhoging Greenchoice te laat gemeld

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 621319
Gebruiker
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Greenchoice verhoogt de tarieven 10 dagen voor 01-10-2022 en houdt zich daarmee niet aan de met het ACM gemaakte afspraken van 30 dagen, die ook zij hebben gemaakt/ onderschreven. De verhoging is absurd hoog terwijl de tarieven al weer dalen. Bovendien maken zij extra winst op de “groen” ingekochte stroom. Immers de stroomprijs wordt berekend op met gas opgewekte stroom.

Greenchoice verklaart met droge ogen dat zij dit de 10 dagen vooraf, al jaren zo doen en conform de eigen communicatie lijn naar klanten. …

Ook Greenchoice verhoogt niet noodzakelijk en onevenredig hoog de tarieven, immers de overheid gaat nu bijpassen. En omdat de “vrije energie markt” totaal op slot zit en overstappen nauwelijks mogelijk en niet realistisch is, kunnen de boeven vragen wat ze willen.
Het zou mij niet verbazen als er onderling prijsafspraken zijn gemaakt tussen de energie bedrijven.

Greenchoice had nog een sympathiek imago, maar blijkt ook zo’n grote boef als de Eneco’s, Essent’s en Vattenfall’s van deze wereld.

Gewenste oplossing

Tarieven verhoging terugdraaien en de gemaakte overwinst ten goede laten komen aan de energie afnemers.
Geboden oplossing
Geen enkele reactie
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Greenchoice is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Datum
    Nog geen reactie @greenchoice
  2. Auteur
    Datum
    Geen reactie van @greenchoice.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Greenchoice?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen