Greenchoice is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.
Klacht Greenchoice: Energie tarief verhoging Greenchoice te laat gemeld
Details
Klacht
Greenchoice verhoogt de tarieven 10 dagen voor 01-10-2022 en houdt zich daarmee niet aan de met het ACM gemaakte afspraken van 30 dagen, die ook zij hebben gemaakt/ onderschreven. De verhoging is absurd hoog terwijl de tarieven al weer dalen. Bovendien maken zij extra winst op de “groen” ingekochte stroom. Immers de stroomprijs wordt berekend op met gas opgewekte stroom.Greenchoice verklaart met droge ogen dat zij dit de 10 dagen vooraf, al jaren zo doen en conform de eigen communicatie lijn naar klanten. …
Ook Greenchoice verhoogt niet noodzakelijk en onevenredig hoog de tarieven, immers de overheid gaat nu bijpassen. En omdat de “vrije energie markt” totaal op slot zit en overstappen nauwelijks mogelijk en niet realistisch is, kunnen de boeven vragen wat ze willen.
Het zou mij niet verbazen als er onderling prijsafspraken zijn gemaakt tussen de energie bedrijven.
Greenchoice had nog een sympathiek imago, maar blijkt ook zo’n grote boef als de Eneco’s, Essent’s en Vattenfall’s van deze wereld.
Gewenste oplossing
Tarieven verhoging terugdraaien en de gemaakte overwinst ten goede laten komen aan de energie afnemers.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.