Klacht Greenchoice: Foute gasmeter

Zaalberg

In november is er een nieuwe gasmeter geplaatst i.v.m. foute oude meter. Dit omdat de oude meer dan 5% afwijking had aan meergebruik. De meter is in 2010 geplaatst ik heb daarmee voor 5 jaar meer betaald met misschien wel een grotere misrekening, misrekening groter dan 4%. Komt er een verrekening van de teveel betaalde kosten?
Alleen na berekening door Enexis en Green Choice komt er uit dat er geen meerverbruik is geweest.
Dit is natuurlijk erg vaagt. Er wordt een controle uitgevoerd op de meter. De meter geeft een afwijking in meerverbruik. Dan komt er na 3 maanden een nieuwe meter. Na bellen: Oh, vergeten. Dan maken jullie in eens een vage berekening waaruit blijkt dat er geen meergebruik is geweest. Waarom wordt er eigenlijk de meter vervangen en waarom wordt een meter afgekeurd omdat er toch willekeurig wordt gemeten. 5 % maakt niet uit, maar komt wel neer op €1200,00 over 5 jaar.

Graag geld terug voor het teveel betaalde. 5% Blijft teveel gebruikt en dit lijkt me duidelijk dat er teveel betaald is. Dit was nog een berekening met een minimale foutwaarde het was meer dan 4% het kan dus ook 10% zijn geweest.

Beste heer Zaalberg,

Uw gasmeter is verwisseld omdat deze niet goed zou werken. Nu geeft uw netbeheerder Enexis aan dat er geen correctie wordt gemaakt over uw verbruik van de afgelopen jaren. U vindt dit vreemd aangezien uw meter vanwege een defect is verwisseld.

Ik snap dat u hier ontevreden over bent. Ik heb vandaag gebeld met Enexis om na te vragen wat er nu precies aan de hand is. De medewerker die ik sprak gaf aan dat er waarschijnlijk een meter uit dezelfde serie als uw meter afgekeurd is. Om die reden heeft uw netbeheerder alle meters uit dezelfde serie, waaronder de uwe, verwisseld. Dit zou betekenen dat uw meter niet per se een afwijking heeft gehad.

Enexis zal dit nog verder uitzoeken en mij nog verdere informatie verstrekken. Ik hoop u hierover volgende week te kunnen informeren. Ik houd uw dossier in de tussentijd persoonlijk in behandeling

Susanne
    Zaalberg
    Deze meter is niet alleen verwisseld, maar ook gecontroleerd. We hebben er 3 maanden een afkeur sticker op gehad, omdat enexis hem was vergeten te vervangen. De controle instantie heeft deze meter met dit nummer gecontroleerd waarvan ik ook het rapport heb, De controleur heeft de meter losgemaakt en meegenomen voor controle en deze meter en niet een andere gaf een afwijking van meer dan 4%. Dit waren de woorden van de controleur. Het rapport en de controle instantie kan ik eventueel sturen.
    Beste heer Zaalberg,

Bedankt voor deze extra informatie. Ik zou graag het rapport va de controle willen ontvangen. Kunt u dit mailen naar klachten@greenchoice.nl. Zoals eerder gezegd houd ik u op de hoogte.

Susanne
    Greenchoice

Ook een klacht indienen over Greenchoice?