Klacht Greenchoice: Greenchoice past de salderingsregeling niet correct toe en benadeelt mij met een te hoge eindafreke

Chief60

Greenchoice past de salderingsregeling niet correct toe en benadeelt mij met een te hoge eindafrekening.

6 maanden na aanvang contract wordt er een nieuwe ,,slimme" meter geplaatst.
Greenchoice stuurt een week later voor het gemak maar even een (6 maanden) jaar afrekening. Hierdoor wordt er niet correct gesaldeerd. Niet moet over het hele jaar berekend worden. Hierdoor wordt er over 989 kw/h energiebelasting en ODE berekend ipv 766 kw/h Dat is over 223 kw/h belasting heffen terwijl dat niet mag!
Bezwaar aantekenen en een klacht indienen had geen enkele zin . Ik zou het niet begrijpen. Kijk naar de 2 afbeeldingen in Jip en Janneke taal en zie waar de schoen wringt. Ik weet zeker dat u het begrijpt!

Graag de eindnota op een correcte wijze berekenen.

Bijlagen

Nog een ander punt is dat per 19--2-2021 er een verkeerd tarief is gehanteerd
    Namelijk: €0,10965 en €0,10987 per kw/h in plaats van de overeen gekomen €0,06567 per kw/h.
    Chief60
    Ook het gastarief is per 19-02-21 gewijzigd terwijl ook hier de prijs voor 1 jaar vast stond.€0,019329 ipv €0,19099 . Zie foto
    Chief60
    Greenchoice zegt de jaarnota te gaan corrigeren.
    Ik ben benieuwd wanneer dat is en of de nota klopt.
    Chief60
    Greenchoice heeft nog steeds geen correcte nota gestuurd. Zoals de zaken er nu voor staan gaan ze 10 september gewoon het veel te hoge bedrag van mijn rekening afschrijven.
    Chief60
    Nog steeds geen juiste eind nota gezien. Waar blijft die?
    Chief60
    Greenchoice heeft mij gemaild. Greenchoice schrijft dat zij pas 365 dagen na installatie van de slimme meter (geplaatst op 19-2-2021) een herberekening te willen uitvoeren.
    Argument: Wij zijn een project gestart om de misgelopen saldering van klanten te verrekenen en u bent nog LANG niet aan de beurt.

Blijkbaar hebben zij veel klanten benadeeld tijdens de slimme meterwissels en heeft een beperkte groep daarvan geklaagd en dat duurt natuurlijk heel lang om dat allemaal uit te rekenen. Erg moeilijk hoor!

Uiteindelijk heb ik zelf de energiekosten op de cent nauwkeurig uitgerekend, ik kom er op uit dat Greenchoice nog 58,20 van mij tegoed had in plaats van 249,10. Ik heb de automatische incasso geblokkeerd en zelf een ruim bedrag (77 euro) aan greenchoice betaald. Ik ben benieuwd of ze een deurwaarder er op willen zetten.
    Ik krijg namelijk nog 18 euro van Greenchoice.

Ik wens ze veel succes!

Ps over mijn klacht dat ze in de jaarnota een half jaar lang een te hoog gas en stroomtarief hanteerde hebben ze nog steeds niet gereageerd.
    Chief60
    Greenchoice heeft gisteren (zonder succes omdat ik hun geblokkeerd heb ) gepoogd €249,10 van mijn bankrekening af te schijven. En dat terwijl ik GEEN betalingen aan Greenchoice verschuldigd ben.
    Greenchoice is mij geld verschuldigd ,ongeveer €18.00.
    En JAWEL!
    De soap gaat verder.
    De Een zegt u (Thomas) heeft gelijk , we gaan het binnen enkele weken in orde maken.
    En twee dagen later een ander mailtje van medewerker Piëta K. Die schrijft dat ik maar 365 dagen moet wachten.
    Conclusie: de een weet niet wat de ander doet/afspreekt. Echt waardeloos!
    Ze zitten allemaal op hun eigen eilandje en er is GEEN regie.
    Chief60
    Wederom nog steeds geen correcte eindnota gezien.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Greenchoice?