Klacht Greenchoice: Greenchoice weigert af te rekenen met juiste meterstanden. Zoveelste misser van dat bedrijf.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 652300
Gebruiker
Hans
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik ben per 7 januari overgestapt van Greenchoice naar Engie. Ik kreeg rond die tijd geen enkelo verzoek tot het indienen van mijn meterstanden en dacht, omdat wij een slimme meter hebben, dat zoiets we automatsich geregeld zou worden. Voor alle zekerheid heb ik wel foto's van de meterstanden gemaakt. Voor alle zekerheid herb ik op 14 januari 2023 toch maar de dan geldende meterstanden aan Engie doorgegeven.
Maar Greenchoice stuurde een rekening met de door hun gehanteerde hogere tarieven. Volgens GHreenchoice moest ik met mijn klacht bij Engie zijn. Die heb ik toen de foto's gestuurd en zij hebben ze doorgestuurd met het verzoek de goede standen te gaan gebruiken. Voor de zoveelste keer ben ik teleurgesteld in het zeer slecht te bereiken Greenchoice, want van Engie kreeg ik het bericht dar Greenchoice weigert de standen aan te passen. Wat nu? Ik overweeg de laatste termijn van mijn betalingsregeling met Greenchoice op te schorten. Wat moet ik doen?

Gewenste oplossing

Ik wil dat Greenchoice de eindafrekening opstelt met behulp van de door mij aangeleverde meterstanden van het eind van het contract.
Geboden oplossing
Er is een verschil in eindstanden energie, dat geven ze toe, maar zeggen gewoon dat er volgens hun voorwaarden niet gecorrigeerd hoeft te worden. Zoveelste teleurstelling in Green Choice.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Greenchoice
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer de Zwaan,

    Bedankt voor uw bericht. Ik zie niet dat u noch Engie contact heeft gehad over uw meterstanden. U heeft enkel een betalingsregeling aangevraagd en hier dezelfde dag nog reactie op ontvangen.

    Voor uw eindnota gebruiken wij de standen die u doorgegeven heeft aan uw nieuwe leverancier. Dit zijn dan ook de beginstanden bij Engie. Ik zie dat u via ons online dossier op 7 januari twee verschillende standen heeft doorgegeven. Misschien dat u dit ook bij Engie heeft gedaan.

    Dient Engie alsnog het verzoek indienen uw meterstanden te wijzigen? Dan nemen wij dit in behandeling.

    Met vriendelijke groet,


    Naomi

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Greenchoice?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen