Opgelost door Greenchoice: in 2008 heel veel gas gebruikt volgens Greenchoice

In 2007 gebruikte ik 346m3 gas bedrag 205,54
in 2008 9973 m3 gas bedrag 6.664,16
in 2009 153 m3 gas bedrag 340,64

Dit alles alleen voor het gebruik van een geiser voor de vaat in een bedrijfsruimte.
Greenchoice blijft maar volhouden dat het klopt, ik weet het niet meer.

het teveel aan gas betaalde terugbetalen

Greenchoice
    Geachte mevrouw,Hartelijk dank voor uw klacht. Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en hopen u binnen een week een inhoudelijke reactie te geven.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Greenchoice
    Greenchoice
    Hartelijk dank voor uw klacht d.d. 14 juli jl. Wij kunnen u als volgt berichten.Bij uw aanmelding hebben wij het leveringsadres IJmuiderstraatweg 52 ZW van u doorgekregen. Het contract hiervan kunt u vinden in de bijlage. In een telefoongesprek op 21 december 2007 en in een e-mail op 15 februari 2008 hebt u ook doorgegeven dat het leveringsadres 52-ZW moet zijn. De beginstanden die u destijds hebt doorgegeven corresponderen met de aansluitingen van 52-ZW. Volgens de netbeheerder heeft u op 24 april 2008 een gasstand doorgegeven van 60220. Dit correspondeert met uw beginstand maar niet met een tussentijdse stand die u aan ons had doorgegeven. Daarnaast hebben wij alles in onze macht gedaan om na te gaan of wij de onjuiste aansluiting hebben geleverd. Dit was echter niet het geval. Wij hebben dan ook zowel stroom als gas geleverd op dit adres. De meternummers die bij uw aansluitingen horen zijn 2617339N voor gas en 960002N voor elektra. Wellicht dat de gasmeter defect geweest is in die periode daar u vraagtekens zet bij het verbruik.Op 18 januari 2011 is er een overeengekomen gasstand doorgekomen van de netbeheerder. Hiermee is door ons in maart 2011 3977,84 euro uitbetaald. Ook is er in augustus 2010 1592,77 euro aan u uitbetaald. Het juiste verbruik is hiermee al met u verrekend. De gaslevering is daarmee beëindigd.Meterstanden verloop:24-12-2007: 56783
    04-01-2008: 56917
    24-04-2008: 60220
    09-06-2008: 60656
    24-04-2009: 66580
    12-04-2010: 66731Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.Met vriendelijke groet,Greenchoice
    Greet de Wit
    helaas lukte het me niet mijn antwoord hier te plaatsen, bij aanvullende klachtinformatie lukt het wel, vandaar dat mijn antwoord nu daar staat
    Geachte Greenchoice,
    De bedragen € 3977,84 en € 1592,77 zijn voor teveel betaalde stroom. Een nieuwe vraag. Op mijn eindafrekening stroom staat een eindstand van 265.328, Op de beginnota van de nieuwe huurder een beginstand van 263.039. Inmiddels heb ik de deurwaarder aan mijn deur gehad omdat ik weiger deze eindnota te betalen.
    Greenchoice
    Geachte mevrouw,Wij hebben inmiddels over de kwestie telefonisch contact gehad. Er wordt nader naar uw dossier bekeken en naar een oplossing gezocht. Voor Elektra is er een correctieverzoek naar de netbeheerder verstuurd. Wij hebben afgesproken om maandag 06 augustus telefonisch contact op te nemen met u.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Greenchoice
    Geachte Greenchoice
    Na uw telefoontje heb ik er het volste vertrouwen in dat dit probleem opgelost gaat wordenmet vriendelijke groeten
    Greet de Wit
    Inmiddels een telefoontje ontvangen van Greenchoice.
    De dagvaarding (elektra) wordt teruggetrokken en dat wat ik terug krijg ivm teveel betaalde aan gas moet nog berekend worden. Ik krijg de hoogte van het bedrag te horen nadat degene die dit doet terug is van vakantie. Dat wordt pas 4 september. Dus tot zo lang afwachten. Wel kan ik 15 augustus contact opnemen met een collega om te vragen of er al iets bekend is.
    Greet de Wit
    Op 15 augustus contact opgenomen met Greenchoice. Er is mij beloofd dat vrijdag 17 augustus de berekening af is en het bedrag wordt aan mij doorgebeld.
    Tevens nog even gevraagd of de dagvaarding al teruggetrokken is, hoor ik ook vrijdag.
    Greenchoice
    Geachte mevrouw,Zojuist hebben wij telefonisch contact gehad met betrekking tot uw klacht. Helaas hebben wij nog geen reactie ontvangen van de netbeheerder op het correctieverzoek voor elektra. Zodra wij een reactie ontvangen zullen wij dit aan u terugkoppelen.Daarnaast heeft u aangegeven te veel betaald te hebben voor het gas. Uit uw dossier blijkt dat Greenchoice de verkeerde gasaansluiting heeft geleverd. Hiervoor dient u dan ook een gecorrigeerde nota te ontvangen. Wij zullen zo spoedig mogelijk voor u in orde maken.Zoals telefonisch overeen gekomen, zullen we volgende week weer contact hebben.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Greenchoice
    Geachte Greenchoice
    Telefonisch is afgesproken dat u de netbeheerder een mailtje zal sturen voor correctieverzoek aangaande de elektra.
    Wat betreft de gasaansluiting zal ik zo snel mogelijk een gecorrigeerde nota ontvangen.
    Ik wacht uw telefoontje en/of de gecorrigeerde nota's af.Met vriendelijke groet,
    Greenchoice
    Geachte mevrouw,Ik stuur u deze e-mail naar aanleiding van het telefonisch contact dat we zojuist hebben gehad. Uw klacht betreft twee zaken:
    • Enerzijds heeft u aangegeven dat Greenchoice onterecht een gasaansluiting heeft geleverd en dat u daarvoor zeer veel kosten heeft gehad.
    • Anderzijds betwist u de eindstand voor elektra en daarmee betwist u de op dit moment openstaande vordering. Na uitgebreide bestudering van uw dossier is Greenchoice tot de volgende conclusie gekomen. Het lijkt erop dat Greenchoice vanaf 21-12-2007 t/m 18-01-2011 een onjuiste gasaansluiting heeft geleverd. Er zijn echter wel al die tijd kosten bij u in rekening gebracht. Dit zal Greenchoice alsnog herstellen. U ontvangt deze week een gecorrigeerde nota, waarbij geen gasverbruik in rekening wordt gebracht. Dit betekent dat u van Greenchoice nog een bedrag terugkrijgt. Mocht u naar aanleiding van de gecorrigeerde nota nog vragen hebben dan kunt u contact met mij opnemen, telefoonnummer 010-4782326.Voor elektra heeft u aangegeven, dat de eindstand van 01-07-2011 niet correct is en 263039 zou moeten zijn. U heeft hiervoor ook een formulier van Nuon opgestuurd. Dit formulier zou van de nieuwe bewoners zijn, die vanaf 01-07-2011 klant van Nuon zijn geworden. Om die reden heeft Greenchoice contact opgenomen met Nuon. Zij geven aan dat ze vanaf februari 2011 geen leverancier meer zijn geweest op deze aansluiting en dat de meterstand dan ook van die datum zou moeten zijn. Daarnaast geeft de netbeheerder, Liander, naar aanleiding van een correctieverzoek het volgende aan:Volgens onze gegevens is Greenchoice geen leverancier meer vanaf 08-07-11 en is de eindstand van Greenchoice 265.328 kWh.
    De stand die Greenchoice heeft aangeboden als eindstand van 263039 is niet mogelijk, vanwege opnamestand meteropnemer van 264.060 dd 18.04.2011. Er heeft een onterechte aanmelding (na de uithuizing van Greenchoice) door Nuon plaatsgevonden, die inmiddels is teruggedraaid. De aansluiting is momenteel leverancierloos. De aansluiting is momenteel leverancierloos, omdat Nuon er later achter kwam dat ze de verkeerde aansluiting hadden aangemeld. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Vanwege het bericht van Nuon en het bericht van uw netbeheerder Liander is het voor Greenchoice niet mogelijk de eindstand voor elektra van 01-07-2012 te corrigeren naar een meterstand van 263039. De nota met factuurdatum 26-07-2011 blijft dan ook gehandhaafd. U heeft aangegeven zelf nog contact op te willen nemen met Liander. U kunt dat doen door telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van Liander, 0900-2632630.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Greet de Wit
    Wat betreft de elektra, die rekening heb ik maar betaald, ik word hier zo moe van. Zonder advocaat red je het toch niet en een advocaat kan ik niet betalen.De creditnota van het gas heb ik inmiddels ontvangen, ik ben benieuwd wanneer het bedrag op mijn rekening staat.
    Greenchoice
    Geachte mevrouw,U geeft aan dat u benieuwd bent wanneer het bedrag van de creditnota wordt overgemaakt.Het bedrag zal omstreeks 10 september worden overgemaakt op uw rekening.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Greenchoice
    Greet de Wit
    Ik wacht nog even met het afsluiten van deze klacht tot ik het geld inderdaad op mijn rekening heb staan. Er is mij een paar keer te veel iets beloofd.
    Greet de Wit
    Inmiddels heb ik het bedrag voor het teveel betaalde aan gas op mijn bankrekening staan.
    Met dank aan klachtenkompas is de klacht voor mij nu afgehandeld.
    Greenchoice
    Geachte mevrouw,Greenchoice is blij te vernemen dat de klacht wat u betreft is afgehandeld. Hierbij zullen wij het dosier sluiten.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Greenchoice
    Greet de Wit
    Ja hoor de klacht is afgehandeld.

Greet de Wit

Ook een klacht indienen over Greenchoice?