Klacht Greenchoice: Koppelverkoop windcentrale

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 90898
Gebruiker
Redz
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ben overgestapt naar andere leverancier omdat ik niet tevreden ben over de service van Greenchoice. Met name terugbetaling opwekking (zonnepanelen) laat echt maanden op zich wachten en dat al jaren lang. Als je winddelen hebt ben je de sigaar. Het staat nergens aangegeven anders was ik er nooit aan begonnen maar navraag levert het volgende op: windcentrale koopt maar twee keer per jaar winddelen terug. Daar moet ik, toevallig?!, ook weer maanden op wachten. Dat kan pas in februari. Wat erger is is dat ze dan ook maar liefst even zo'n 25% minder dan wat je oorspronkelijk voor hebt betaald terug betalen. Dat zou dan te maken hebben met de 'hoge kosten' in het begin. Waar hebben we dat eerder gehoord? Juist van de verzekeraars. Een soort woekerpolis constructie dus! Mensen kijk daar voor uit. Als je niet tevreden bent en daarom overstapt dan word je ook nog eens getild door Windcentrale!

De oplossing

Als je ontevreden bent omdat Greenchoice geen goede service levert, en daarom bent overgestapt, en je wordt dan ook nog eens gepakt door maanden te moeten wachten op vergoeding van winddelen en dan ook nog eens tegen een veel lagere waarde vind ik dat schandelijk. Het zou Greenchoice sieren als ze dat doorgeven aan windcentrale zodat je als klant niet nog eens extra wordt gepakt. Ik overweeg nadere stappen.

6 reacties

  1. Auteur
    Greenchoice
    Datum
    Beste heer Piebenga, Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over onze service. Ik help u graag om uw klacht zo snel mogelijk voor u op te lossen. U bent per 2 december 2014 overgestapt naar een andere leverancier. U heeft Winddelen gekocht via de Windcentrale. De Windcentrale werkt samen met Greenchoice en het is niet mogelijk om uw Winddelen te gebruiken als u besluit over te stappen naar een andere leverancier. Dit is duidelijk aangegeven in de correspondentie vanuit de Windcentrale, onder andere op de FAQ via www.windcentrale.nl.U krijgt van ons een eindnota waarop de opwekking van de Winddelen wordt verrekend en later een creditnota voor de teruglevering van uw zonnepanelen. De Windcentrale kan verder de verkoop van de Winddelen met u regelen. Omdat ik begrijp dat u niet tevreden bent over de terugkoop regeling heb ik de Windcentrale gevraagd of zij nog eens contact met u kunnen opnemen. Greenchoice heeft geen invloed op dit proces. Ik hoop dat alles duidelijk voor u is. Met vriendelijke groet, Susanne
    Greenchoice
  2. Auteur
    Redz
    Datum
    Er is idd aangegeven dat winddelen alleen via Greenchoice werken . Windcentrale heeft geen klachtenprocudure en daarom moet ik mij wel tot Greenchoice wenden. De gevolgen van overstap moeten door Windcentrale duidelijker worden aangegeven, er staat nog steeds nergens dat je een veel lager bedrag terug krijgt als je overstapt naar een andere leverancier. Ik betwijfel ook of dat mag, ik ben best bereid om de NMA/consuwijzer, zaakwaarnemer daarbij in te schakelen, ik ben benieuwd.
  3. Auteur
    Redz
    Datum
    Wat betreft de dienstverlening door Greenchoice: jullie hebben onterecht maand December geincasseerd. Dat heb ik gestorneerd en vervolgens kreeg ik mails met dreigementen van incasso. Ik wacht nu al weer een hele tijd op de verrekening die mij voor deze week is toegezegd maar ik heb nog steeds niets gezien!
  4. Auteur
    Redz
    Datum
    Inmiddels zie ik eindafrekening in het systeem staan. Ik krijg pas over een maand het teveel betaalde bedrag terug! Dit soort dingen ga ik dus echt helemaal van over de zeik en is de reden dat ik Greenchoice een waardeloos bedrijf vind. Jullie hebben onterecht het bedrag van december geincasseerd en vervolgens moet ik meer als 2 maanden wachten voordat ik het retour krijg, schandalig gewoon!
  5. Auteur
    Greenchoice
    Datum
    Beste heer Piebenga,
    Bedankt voor uw reacties. Het verkopen van Winddelen gebeurt via een vastgelegde procedure in overleg met de Windcentrale. Ik kan u daar verder heleaas niet mee helpen want Greenchoice is hier niet bij betrokken. Zoals gezegd heb ik de Windcentrale verzocht om contact met u op te nemen.
    Ik begrijp dat u inmiddels de eindnota voor de levering heeft gezien. De uitbetaling van nota's wordt gedaan op de 10de van de volgende maand. In uw geval is dat 10 februari. Ik snap best dat u de teruggave het liefst eerder ontvangt. Ik zal daarom het verzoek doen om uw teruggave eerder over te maken, namelijk op 20 januari. De creditnota van de teruglevering wordt zo spoedig mogelijk voor u opgemaakt. Als u nog vragen heeft kunt u mij bereiken via klachten@greenchoice.nl. Met vriendelijke groet,
    Susanne
    Greenchoice
  6. Auteur
    Redz
    Datum
    Hallo Susanne, Stel het op prijs dat je in ieder geval je best hebt gedaan om de situatie te verbeteren door restitutie, voor zover mogelijk, naar voren te halen. Overall ben en blijf ik echter zeer ontevreden over de dienstverlening door Greenchoice. Onterechte incasso's, dreigmails m.b.t. inschakelen deurwaarders terwijl jullie zelf maanden (!) nodig hebben om door jullie gemaakte fouten te herstellen dat is op zijn zachtst gezegd een armoedige bedoening vind ik.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Redz
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Greenchoice?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen