Klacht Greenchoice: Onjuiste (hogere) jaarnota 2015 en uitblijven uitleg of verklaring

J. Schotten

Twee jaarnota's 2015 ontvangen. 1 december met beginstand 1 nov 2014 en beginstand 1 nov 2015, en notitie van teruggave van € 121,17. Tweede jaarnota 28 dec 2015 met onjuiste gegevens: beginstand 1 nov 2013 en beginstand 22 dec 2015. Volgens GC moet ik € 1048,59 bijbetalen. Ik zou twee keer zoveel energie hebben verbruikt in 2015, terwijl de afrekening van 28 dec duidelijk over twee jaar rekent.
Per mail twee keer om uitleg gevraagd, niet gekregen. Schriftelijke klacht ingediend bij Klantenservice per aangetekende post. Geen reactie.
P.S. ik heb om uitleg per mail (vragen@greenchoice.nl) en schriftelijk gevraagd omdat ik doof ben en aan de telefoon de ander niet goed kan verstaan. Hier heeft GC geen begrip voor getoond.
Er is een keer telefonisch contact geweest met onduidelijke info van GC.
GC verplicht me om maandelijks € 104 af te lossen naast de maandelijkse termijn van € 95. Ik ben hierdoor ernstig gedupeerd, want ik heb alleen een AOW en minimaal pensioen.

Ik wil: serieus antwoord op de onjuiste jaarnota.
Schriftelijk of per e-mail.
Stopzetting incasso kosten zgn extra verbruikt.
Toepassing juiste beginstanden.
Retourontvangst € 121,27 teveel in rekening gebracht en € 208 reeds geincasseerde zgn kosten zgn extra verbruik.

Greenchoice
    Beste heer Schotten,

U heeft van Greenchoice een jaarnota ontvangen die volgens u te hoog is. Mijn collega heeft hierover eerder contact met u gehad. Ik zal zijn laatste e-mailbericht aan u nogmaals naar u sturen per mail.

Greenchoice heeft een gecorrigeerde nota voor u opsteld over de periode vanaf 1 november 2013 tot 22 december 2015. Dit komt omdat de meterstanden vanaf 2012 altijd zijn ingeschat omdat we van u geen meterstanden hebben ontvangen om nota's mee op te maken. Op 22 december 2015 heeft u wel meterstanden aan ons doorgegeven. Nu is gebleken dat er de afgelopen jaren te weinig elektraverbruik is afgerekend en teveel gasverbruik. Dit is met de gecorrigeerde nota rechtgetrokken.

De nota klopt en de bijbetaling helaas ook. Wij hebben u een maximale betalingsregeling aangeboden van 10 termijnen. Aangezien u het energieverbruik gehad heeft, dient u dit ook met ons af te rekenen. Greenchoice zal de nota daarom niet veranderen.

Susanne
    Greenchoice

Ook een klacht indienen over Greenchoice?