Opgelost door Greenchoice: Onterechte afschrijving.

Ed

Ik ben onlangs overgestapt naar een andere energieleverancier (NEM). Nu blijft greenchoice toch nog een gedeelte van het voorschotbedrag afschrijven alleen voor stroom omdat dit volgens hun niet is opgezegd (???). De NEM zegt dat zij alles goed hebben geregeld. Ik kan toch niet stroom bij de ene en gas bij de andere leverancier krijgen? Ik wil gewoon weg bij greenchoice en een eindnota krijgen. Wat kan ik doen ? Met vriendelijke groet Ed van Dijk.

Eindnota opmaken en einde samenwerking.

Greenchoice
    Geachte heer Van Dijk, Hartelijk dank voor het aan ons kenbaar maken van uw klacht.U bent onlangs overgestapt naar een andere leverancier, de Nederlandse Energie Maatschappij. Greenchoice heeft toch een gedeelte van uw voorschotbedrag afgeschreven aangezien de levering van stroom niet zou zijn opgezegd. Uw nieuwe leverancier laat u weten dat alles is geregeld. Graag wil ik u een reactie geven op uw klacht. Helaas hebben wij van uw nieuwe leverancier geen opzeggingsbericht ontvangen voor de levering van stroom. Hierdoor is er nog een deel van uw voorschotbedrag geïncasseerd van uw rekening. Ik begrijp dat u dit vervelend vind, om deze reden heeft Greenchoice de opzegging voor stroom zelf verwerkt. Voortaan zullen er dus geen incasso’s van voorschotbedragen meer plaatsvinden. U geeft aan dat u graag uw eindnota wilt ontvangen. De NEM heeft ons voor stroom een 0 en een 0 doorgegeven als meterstanden. Dit is echter niet mogelijk. Als u zelf op uw meter kijkt zult u zien dat dit niet klopt. Om deze reden hebben wij de NEM verzocht om de meterstanden aan te houden die uw slimme meter op 31 maart heeft uitgelezen. Wij zullen u de eindnota toesturen als wij van uw huidige leverancier het bericht ontvangen dat zij akkoord gaan met deze meterstanden. U ontvangt dan een eindnota voor uw verbruik van stroom en gas en enkele weken later een aparte creditnota voor de teruggeleverde stroom door uw zonnepanelen. Zelf hoeft u hier niets voor te doen, hoogstens kunt u uw huidige leverancier vragen om ons bericht met voorang te behandelen. De vergoeding van de teruglevering van uw zonnepanelen is rechtgetrokken met de nota die wij op 27-12-2013 voor u hebben opgesteld. Deze nota kunt u terugvinden in uw online dossier bij het tabblad ‘Opwekking’ bij het kopje ‘Mijn betalingen’. De vergoeding is omstreeks 10 januari 2014 aan u uitbetaald.Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,Susanne LeenhoutsGreenchoice
    Naar tevredenheid afgehandeld.

Ed

Ook een klacht indienen over Greenchoice?