Opgelost door Greenchoice: Onterechte incasso bij niet-contractant

JH

Ik heb geen contract afgesloten bij Greenchoice, heb ook niemand aan de deur gehad of aan de telefoon maar Greenchoice heeft wel een automatische incasso van 236 euro uitgevoerd van mijn rekening. Het gaat om factuurnr 'VS039170617 augustus Energie' voor een postcode 2471PM. Zowel postcode als huisnummer corresponderen niet met mijn gegevens. Je mag toch verwachten dat er een controle plaatsvindt door Greenchoice voordat zij zomaar geld van iemands rekening halen. Ik heb de incasso terug laten boeken maar ik wil wel een schriftelijke bevestiging van Greenchoice dat ik per ommegaande uit hun betaalbestand wordt verwijderd. Gezien de omschrijving is er nu een doorlopende automatische incasso op mijn rekening ondanks dat ik geen contract heb en dus geen enkele betaalverplichting.

Ik verwacht dat ik per ommegaande uit het betaalbestand van Greenchoice wordt verwijderd en dat ik hiervan een schriftelijke bevestiging ontvang.

Greenchoice
    Beste heer/mevrouw Hetterschij, Greenchoice heeft een bedrag van uw rekening gehaald terwijl u helemaal geen klant bij ons bent. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Een klant van ons heeft waarschijnlijk een fout gemaakt bij het doorgegeven van het juiste rekeningnummer en heeft per ongeluk uw rekeningnummer ingevoerd. Om dat zo snel mogelijk recht te zetten heb ik onze klant met spoed verzocht het juiste rekeningnummer door te geven. Uw rekeningnummer wordt dan verwijderd uit onze administratie.Mijn excuses voor het ongemak. Ik zie dat u inmiddels de betaling heeft teruggehaald. Dat is prima, aangezien u inderdaad geen betalingsverplichting heeft. Ik hoop dat u klacht hiermee naar tevredenheid is afgehandeld. Met vriendelijke groet,Susanne
    Greenchoice
    JH
    Dank voor de reactie. Ik wil echter wel graag dat u mijn rekeningnummer meteen uit uw administratie verwijdert en niet wacht tot u van een nieuwe klant een ander nummer doorkrijgt. U heeft geen contract met mij, dus mijn rekeningnummer zit onterecht in uw administratie. Graag nog even de bevestiging dat Greenchoice zoals eerder gevraagd mijn rekeningnummer per ommegaande heeft verwijderd uit zijn administratie.

JH

Ook een klacht indienen over Greenchoice?