Klacht Greencitytrip: Niet communiceren/vermelden van weigering hotelovernachting per 22 november.

Cliente#greencitytrip

Beste Greencitytrip,

Op eigen initiatief hebben we voor de zekerheid naar de coronaregels van hotel Greengarden in Praag gevraagd, daar wij in een bizarre tijd verkeren.
Nu blijkt, dat we daar enkel met een negatieve PCR test niet meer worden toegelaten, door het per 22 november ingevoerde 2G beleid. We zijn echter nog niet volledig gevaccineerd.
De invoering van deze 2G regel op 22 november bij hotels en restaurants staat nergens vermeld op jullie website, noch op de website van het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse zaken https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/tsjechie/reizen/reisadvies en wij zijn hier ook niet van op de hoogte gesteld in jullie communicatie.

Nu lijkt mij dit een taak en de verantwoordelijkheid van uw organisatie om deze maatregelen op zijn minst te melden aan uw cliënten. Wat als we nu
25 november op de trein zouden stappen en in Praag in het hotel worden geweigerd, laat uw organisatie ons dan op straat slapen?

Deze maatregel is toch een vervangende regel voor de kleurcode oranje of rood, het negatieve reisadvies van het land, en voor de ongevaccineerden dan een reden om niet naar het buitenland af te reizen, want dan zal je 100 % op straat komen te slapen.

Ik zou graag een waardige reactie van u ontvangen waarin u dit zou willen onderbouwen. Wij vragen hier niet om geldteruggave, maar een voucher of de mogelijkheid tot datumwijziging zou op zijn minst op zijn plaats zijn, daar u in gebreke bent gebleken met het informeren van uw cliënten over deze rigoureuze consequenties.

Mogelijkheid datum te wijzigen of een voucher om dit zelf te wijzigen.

Wij vinden dat Greencitytrip hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Greencitytrip?