Opgelost door Greenwheels: dagtarief (24uur) = 49€, bij 14 uur huren wordt 87€ in rekening gebracht

content Opgelost
Baalikvan

In 2017 is deze klacht al door iemand anders gemeld op het klachtenkompas.. Helaas is er niks veranderd sinds die tijd, en helaas las ik deze klacht pas nadat mij hetzelfde overkomen is.

Greenwheels leek zo'n goed concept! Twee weken geleden een auto gehuurd, van 18.15u tot 8.45u de volgende dag, een totaal van 14 uur. Nu, pas twee weken later kan ik mijn factuur inzien: Greenwheels blijkt het tarief van 14,5 uur x 6 € = 87 € te rekenen. Dit terwijl het dagtarief voor 24 uur, 49€ is.

Ik heb gebeld met de klantenservice waarom niet automatisch het maximale dagtarief wordt gerekend. Hun antwoord: dit kan niet in het systeem. Hun oplossing: de auto voor 24 uur huren ook al heb je hem korter nodig (dan had in mijn geval de auto dus van 8.45-18.15 verhuurd maar ongebruikt op het parkeerterrein gestaan, nogal zonde).

Voor 14,5 uur een auto ben ik nu totaal 144 euro kwijt. De medewerker wil mij tegemoet komen door mij voor een volgende keer 2 gratis service uren aan te bieden (á 6€). Daarvoor moet ik dan nog naar de klantenservice bellen. Jammer greenwheels, die volgende keer komt er echt niet.

1) mij het verschil kwijtschelden (87-49€)
2) het systeem aanpassen zodanig dat wanneer je meer dan ~8 uur huurt (=48€) je overgaat op het maximale dagtarief
3) facturen gelijk in kunnen zien ipv na twee weken

Greenwheels
    Beste Barbara,
    Dank je wel voor het feit dat jij de tijd hebt willen nemen om ons van feedback te voorzien. Hieronder vind je het antwoord op de door jou neergelegde zaken.
    Allereerst vind ik dat mijn college te streng is geweest voor een nieuwe klant als jij bent. Ik zal er voor zorgen dat het verschil in kosten gecrediteerd word. Ik reken er op dat je bij een toekomstige reservering rekening houd met de regels rondom aanbiedingen.
    De overige twee punten die je oppert zijn voor ons vooralsnog niet in te willigen.
    Het staat je altijd vrij om een auto voor 24 uur te huren en deze op het moment dat je klaar bent met je rit via de klantenservice vrij te geven, hierdoor houd je het dagtarief maar staat de auto niet onnodig werkloos. We zijn aan het kijken of we onze processen zo kunnen inrichten dat je altijd ‘the best price’ krijgt, ik kan nu nog niet zeggen wanneer dit zover zal zijn.
    Ons facturatie proces is zo ingericht dat we iedere twee weken een factuur de deur uit doen. Dit zal voorlopig zeker niet veranderen.

Klantenservice Greenwheels
    Gertjan

Baalikvan
Beste Gerjan, Dank voor de tegemoetkoming, en voor de oplossing waardoor de auto niet ongebruikt zal staan. Op dit moment zie ik de aanpassing nog niet terug in mijn factuur. Ik zie de gewijzigde factuur graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Barbara

Ook een klacht indienen over Greenwheels?