Klacht Greenwheels: Greenwheels brengt huur kosten in rekening voor de periode dat de Caddy bij de garage heeft gestaan.

lbaarsma

Dinsdag 11 mei heb ik een Volkswagen Caddy (Kadijksplein te Amsterdam) bij Greenwheels gereserveerd om een lading stoelen af te kunnen leveren bij een klant in Eindhoven.
Al vlak na vertrek begon er een lampje te branden en ben ik gestopt bij het dichtstbijzijnde tankstation (BP) om uiteindelijk 2 flessen koel vloeistof te kopen.

Met een uur vertraging maar gelukkig weer op weg, was ik na een uur in de buurt van Vught.
Midden op de snelweg bij een snelheid van 100 km/uur, zakten de toeren ineens omlaag naar 40 km/uur terwijl ik me vlak voor een vrachtwagen bevond.
Terugschakelen haalde niets uit dus ik heb de auto ternauwernood op het stuk tussen snelweg en oprit in, kunnen manoeuvreren.
Omdat de auto's aan beide kanten met 100 km/uur langs raasden, heb ik 112 gebeld en ben ik ontzet door sleepauto en Rijkswaterstaat die het kruis boven de aangrenzende weghelft hadden aangezet.
Vervolgens ben ik naar de Wegenwacht in Den Bosch gesleept waar geconstateerd werd dat er een verstuiver stuk was en dat de auto naar de dichtstbijzijnde dealer gesleept moest worden ter reparatie.
Ik bleef achter met een lading stoelen en geen vervoer.

Na overleg met Greenwheels bleek dat ik of in Den Bosch een Volkswagen Caddy kon gaan halen maar die moest ik dan de volgende dag ook weer terug brengen naar Den Bosch of ik kreeg de taxi kosten vergoed van mijn huidige lokatie naar het dichtstbijzijnde station.

Ik vind dit een bijzonder slechte service aangezien je toch verwacht dat als je een auto huurt, dat deze dan in orde is en mocht dat niet het geval zijn, dat een dergelijke organisatie een vervangende auto aanbiedt.

Maar naast het niet willen terugstorten van de gemaakte kosten voor de koelvloeistof (kon alleen in credit vorm op GreenWheels account), kreeg ik half Juni een factuur voor mijn kiezen voor de huur van de Caddy van 12 mei t/m 27 mei, de periode waarbij de Caddy bij de garage had gestaan voor maar liefst 1700 euro!!!

Aangezien mijn GreenWheels account gekoppeld is aan mijn NS BusinessCard, heb ik eerst contact gezocht met Greenwheels en die verwijzen naar de NS en de NS verwijst naar Greenwheels. Ik kan en wil geen 1700 euro betalen voor een Caddy die bij de garage stond, zeker aangezien de GreenWheels medewerker die ik op 12 mei sprak, me heeft bezworen dat hij me de huur van die dag niet in rekening zou brengen. En ik wil ook zeker niet dat het geld wordt afgeschreven en dat ik het dan later in credit vorm terug krijg.

Ik wil dat de factuur ingetrokken wordt en dat ik niets hoef te betalen voor een GreenWheels Caddy waar ik op 12 mei bijna een ongeluk mee heb gehad, zoals mij is toegezegd op 12 mei door de Greenwheels medewerker.

lbaarsma
Nog geen oplossing aangedragen.

Ook een klacht indienen over Greenwheels?