Klacht Greenwheels: Hoge kosten door wijziging Kortingslocatie.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 43927
Gebruiker
LejoGroenendijk
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Wij zijn al jaren abonnee bij Greenwheels. Het bedrijf kent zogenaamde kortingslocaties . Een auto op zo'n locatie kan voor 24 uur besproken worden, niet tegen het standaardtarief maar tegen een vaste prijs van €29,99. Dat is beduidend voordeliger. Wij hebben daar al enkele keren gebruik van gemaakt. De laatste keer kregen we bij reservering de melding dat de locatie geen kortingslocatie meer is. De voorlaatste keer kregen we niet zo'n melding. Greenwheels gaat ons nu geen €29,99 in rekening brengen, maar €72.
Volgens het bedrijf moeten wij zelf controleren of de kortingslocatie nog steeds een kortingslocatie is, want het wijzigt wel eens. Dat staat ook zo, blijkt nu, in de gebruiksaanwijzing. Een waarschuwing via e-mail naar de abonnees in de buurt was blijkbaar niet mogelijk.
Zowel telefonisch als via e-mail hebben wij verzocht om clementie, omdat het toch duidelijk is dat wij ons vergist hebben. Helaas vergeefs.

De oplossing

Wij hopen dat Greenwheels alsnog €29,99 in rekening brengt in plaats van €72.

4 reacties

  1. Auteur
    Greenwheels
    Datum
    De locatie: Van Beethovensingel 101 Rotterdam, is al sinds 9-8-2013 geen kortingslocatie meer.
    De kortingslocaties wisselen wel eens van locatie van tijd tot tijd.
    Zo staat het op onze site gemeld:
    "De kortingslocaties kunnen wijzigen dus zorg dat je altijd zelf controleert of je een kortingslocatie hebt geselecteerd (% teken)."
    Bij het reserveren komt naar voren wanneer men op een kortingslokatie boekt, op het scherm waarin de reservering bevestigd moet worden.
    Wij proberen klanten tijdig te informeren over reserveringen die langere tijd duren, maar dit is puur een extra service en niet iets wat standaard bij onze dienstverlening behoort.
    Dit is ook niet altijd haalbaar, omdat de aanvangstijd van de reservering dichtbij de tijd van reserveren kan liggen.
    De klant blijft zelf verantwoordelijk voor de te maken reserveringen, en indien er recent een wijziging was geweest in de status van de lokatie hadden we eventueel coulance kunnen overwegen.
    Maar omdat deze lokatie al ruim 3 en een halve maand geen kortingslokatie meer is zullen wij niet overgaan tot compensatie of coulance.
  2. Auteur
    LejoGroenendijk
    Datum
    Of de wijziging nu 1 uur of 3 maanden geleden doorgevoerd is, maakt niet uit. Ik word er niet van op de hoogte gesteld. En waarom zou ik verwachten dat een kortingslokatie soms wijzigt? Omdat het in de voorwaarden staat? Daar kun je je natuurlijk altijd achter verbergen. Ik vind het een duidelijk geval van misleiding en had van Greenwheels een soepeler opstelling mogen verwachten.
  3. Auteur
    Greenwheels
    Datum
    We geven de kortingslocaties in het reserveringssysteem duidelijk aan met het gele % icoontje. Dit icoon blijft niet staan als een locatie geen kortingslocatie meer is. We vragen klanten hier inderdaad zelf alert op te zijn. De kortingslocatie is een extra service die we aanbieden, een extra korting en niet een van zelfsprekend onderdeel van onze service. We begrijpen dat je graag een tegemoetkoming van ons had willen ontvangen. We kunnen helaas geen onderscheid maken tussen klanten. We verwachten van onze klanten dat ze op de hoogte zijn van onze spelregels.
  4. Auteur
    LejoGroenendijk
    Datum
    Als abonnementhouder sinds januari 2010 vind ik de klachtafhandeling door Greenwheels erg formeel en klantonvriendelijk. Dit had ik niet verwacht en het valt mij dan ook bijzonder tegen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
LejoGroenendijk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Greenwheels?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen