Klacht Grohe: Slang Grohe Red lekt, Grohe wil niet een vervangende leveren

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 431367
Gebruiker
BobB
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een 7 jaar oude Grohe Red kokendwaterkraan met bijbehorende boiler, en ik heb er altijd veel plezier van gehad. Een paar weken terug is een slang tussen de boiler en de kraan gaan lekken. Het gaat om een slang die zowel bij de boiler als bij de aansluitslang van de kraan, los te halen is, dus ik dacht: gewoon een een nieuwe slang bestellen en vervangen.

Nou, niet dus.

Volgens Grohe is deze slang niet los te bestellen en is mijn enige optie om een nieuw Grohe Red (boiler + kraan) te kopen. Het enige wat ze willen bieden, is korting op een nieuw (vergelijkbaar) model, maar dan hebben we het alsnog over €879!!!

Ik kan er echt niet bij dat ik verwacht wordt om een functionerende kraan en boiler in zijn geheel te vervangen vanwege een vervangbare slang die hooguit €15 kost. Niet alleen vanuit financieel perspectief, maar ook qua bescherming van het milieu schiet Grohe hier ernstig mee tekort. Dit is toch niet duurzaam, zo?

Ik zie op Klachtenkompas dat ik niet alleen ben, zie ook hier: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/grohe/klachten/kraan-slang-lekt-is-kapot/details?complaintId=8627c622-410f-44d3-a449-068ba7ac3477. Ik hoop dat Grohe een beter oplossing voor mij wil verzinnen, want bij hun klantenservice kom ik op dit moment niet verder...

De oplossing

Graag een nieuwe slang (heet/kokend water) zodat ik die lekende kan vervangen, en nog veel meer jaren plezier kan hebben van mijn boiler en kraan.

3 reacties

  1. Auteur
    BobB
    Datum
    Nog geen reactie van Grohe, helaas... Ze zijn hier zogenaamd 'actief', maar daar is nog weinig van te merken.
  2. Auteur
    BobB
    Datum
    Na 2 weken nog steeds geen reactie... Het gaat maar om een slangetje, dit is zo frustrerend!
  3. Auteur
    Grohe
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Bob,

    Bedankt voor je bericht. We adviseren je via deze link https://bit.ly/2JJzIiM contact met ons op te nemen.

    Met vriendelijke groet,
    GROHE Nederland

Uiteindelijke oplossing

Auteur
BobB
Datum
Uiteindelijke oplossing
Via de link heb ik een serviceverzoek ingediend. Wel snel reactie, helaas zijn we wel weer terug bij af en heb ik dus géén oplossing! "Geachte heer B, Vervelend om te vernemen dat u problemen ervaart met uw Grohe Red systeem, helaas heb ik de slang niet los anders had ik dat graag verholpen voor u. Gezien de leeftijd valt het helaas al buiten de garantie, wat ik nog wel kan doen is u een aanbod toezenden voor een geheel nieuw Grohe Red systeem, mocht u daar gebruik van willen maken dan verneem ik dat graag." Daar schiet ik dus niets mee op. Als Grohe daadwerkelijk niet eens een vervangende slang wil opsturen, dan wordt het maar een nieuwe kopen... maar geen Grohe. Nooit meer.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Grohe?