Klacht GroupDeal.nl: Geen garantie op een dure aanschaf ontvangen
Details
Klacht
Op 18-08-2020 bij Groupdeal 2 Airfryers gekocht á € 119,99 per stuk. 1 bestemd voor woning, 1 bestemd voor recreatiewoning met regelmatig gebruik. In de zomer van 2022 ontdekt dat de airfryer in de recreatiewoning gebreken vertoonde. Het display werkte niet meer naar behoren en een temperatuur en tijdinstelling was niet meer mogelijk. Per email op 17-07-2022 gemeld aan groupdeal: ""Één van de twee airfryers heeft problemen met het aanraakscherm en kan niet meer goed worden ingesteld. Kan deze onder garantie worden gerepareerd of omgeruild? Het apparaat heeft nog geen twee jaar goed gefunctioneerd. Dit lijkt mij voor een apparaat voor die prijs echt te kort.Ik verneem graag uw reactie en oplossing.""
Op 25-07-2022 de volgende reactie gekregen van Groupdeal: ""Bedankt voor uw bericht.
Wij hanteren de garantie van Koop wet op Afstand. U heeft bij ons tot maximaal 12 maanden na aankoopdatum verkopers garantie op de door u aangeschafte items. Wij hanteren namelijk de garantie van de Rijksoverheid. Daarnaast kunt u ook nog in aanmerking komen voor Fabrieksgarantie, echter dit doet niets af aan de verkopers garantie termijn en staat los van wat wij bieden. Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar wettelijke garantie. Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland staat geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet. Dit kunt u nogmaals teruglezen op de ACM Consuwijzer voor consumenten.
Wij zullen uw bericht doorzetten naar de fabrikant. Zij nemen direct contact met u op indien u daar nog in aanmerking komt voor garantie.""
Op 19-09-2022 een reminder gestuurd naar Groupdeal omdat enige reactie uitbleef. Daarop een reactie ontvangen dat ik binnen 5 dagen wat zou horen. Tot op heden geen enkel resultaat.
Het is mij dus volkomen onbekend of de levering heeft plaats gevonden onder europees of nederlands garantiestelsel, waarbij onverlet blijft dat een airfryer van € 119,99 (aanbiedingsprijs) toch langer dan twee jaar mee zou moeten gaan en onder garantie zou moeten worden gerepareerd of vervangen.
Gewenste oplossing
Groupdeal moet volgens mij in overleg met de fabrikant onder garantie bepalingen overgaan tot reparatie van de defecte airfryer of overgaan tot vervanging van de defecte airfryer.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.